لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۶

جمعه؛ پيکار تيم ملی ب با اردن در نيمه پايانی


تیم ایران، روز جمعه در مقابل تیم ملی اردن بازی خواهد کرد
تیم ایران، روز جمعه در مقابل تیم ملی اردن بازی خواهد کرد

تيم ملی ب ايران در رقابت های فوتبال غرب آسيا با پيروزی دو بر صفر بر تيم ملی فسطين، به عنوان سرگروه به مرحله نيمه پايانی راه يافت تا روز جمعه با تيم ملی اردن، ميزبان مسابقه ها پيکار کند.


درشرايطی که ملی پوشان اصلی، از جمله لژيونرهای حاضر در ليگ های اروپايی، در تهران آماده مسابقه با تيم ملی غنا می شوند، حضور تيم ملی ب در رقابت با پنج تيم ديگر عضو کنفدراسيون فوتبال غرب آسيا، باعث اعتراض تيم های عربی سوريه، اردن، عراق، لبنان وفلسطين شده است.

تيم ب ايران در نخستين بازی در برابر عراق به تساوی بدون گل رسيد و عراق به دليل پيروزی يک بر صفر بر فلسطين، بايد به عنوان تيم دوم گروه به ديدار تيم سوريه در مسابقه ديگر نيمه پايانی برود.


سوريه بر دو تيم هم گروه خود، اردن و لبنان، پيروز شد و اردن برای رسيدن به نيمه پايانی سه بر صفر تيم لبنان را شکست داد و حذف کرد.


دروازه‌بان تيم فلسطين به رغم زدن ضربه عمدی به مهاجم تيم ايران و پرتاب کردن او، تنها با اخطار داور و دريافت کارت زرد رو به رو شد

در مسابقه ايران ب و فلسطين در ورزشگاه ملک عبدالله (اردن)، ميلاد می داودی در دقيقه ۵۵ و مهدی رجب زاده در دقيقه ۸۲ برای ايران ب گل زدند.


تيم ايران با آرايش حسن رودباريان، مجتبی شيری، جلال حسينی، سپهر حيدری، هاشم بيک زاده، کيانوش رحمتی، مازيار زارع، محسن يوسفی، ميلاد می داودی، حسين بادامکی و مهدی رجب زاده به ميدان رفت و نيمه نخست بدون گل بود.


درنيمه دوم همراه با به ميدان رفتن شاپور زاده، بازيکن فراخوانده شده از بوندس ليگای دو آلمان، ميرقربانی و خسروحيدری، با ارايه بازی تهاجمی تر از سوی تيم ايران ب، اين تيم موفق شد دوگل برای پيروزی و پيشتازی گروه بدست آورد.


به گزارش خبرگزاری های داخلی، در صورت پيروزی تيم ب ايران بر اردن در نيمه پايانی، امير قلعه نويی برای مسابقه پايانی، با برنده مسابقه تيم های سوريه و عراق- به امان خواهد رفت.


نگرش بد عرب ها نسبت به تيم ايران؟


خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، در حاشيه اين مسابقه به «نگرش بد عرب ها نسبت به تيم ايران» اشاره کرده که نماينده ايران در جمع پنج تيم عربی با آن دست به گريبان است.


در اين جاشيه نگاری آمده است: «بازيکنان فلسطينی، که بسيار خشن بازی می کردند، پنج کارت زرد دريافت کردند و بازيکنان ايرانی نيز ‪ ۳‬کارت زرد دريافت کردند..»


دروازه‌بان تيم فلسطين به رغم زدن ضربه عمدی به مهاجم تيم ايران و پرتاب کردن او، تنها با اخطار داور و دريافت کارت زرد رو به رو شد. همه داوران بازی، از کشورهای عربی بودند.


برخی تماشگران عراقی نيز با پرچم عراق، تيم فلسطين را تشويق می ‌کردند که پس از به نتيجه رسيدن اولين گل تيم ايران ، ساکت شدند.


تعدادی از سرمربيان کشورهای عربی، پيش از شروع مسابقه و ورود تيم فلسطين به زمين بازی ، سرمربی تيم فلسطين را برای بازی با ايران راهنمايی می کردند.


XS
SM
MD
LG