لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۷

انتخاب پر ماجرای سر مربی تيم ملی فوتبال اميد


در روزی که بگوويج برای سر مربيگری تيم ملی اميد اعلام شد، عدم هم کاری باشگاه ها در مورد امتناع از دادن بازيکن به اردوی تيم ملی زنگ خطر را در همين لحظه به صدا در آورد .
در روزی که بگوويج برای سر مربيگری تيم ملی اميد اعلام شد، عدم هم کاری باشگاه ها در مورد امتناع از دادن بازيکن به اردوی تيم ملی زنگ خطر را در همين لحظه به صدا در آورد .

پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام وينگو بگوويچ از تيم فولاد اهواز گرفته شد و به مقام سرمربيگری تيم ملی فوتبال اميد منصوب شد .


اين انتصاب در حالی صورت گرفت که رنه سيموئز، سرمربی برزيلی تيم ملی اميد در بازيهای آسيايی ۲۰۰۶ دوحه، با شکايت از بی برنامگی فدراسيون فوتبال برای دومين بار به تقاضای پی گيری رهبری تيم اميد تا راهيابی به المپيک ۲۰۰۸ پکن، پاسخ منفی داد و پافشاری داريوش مصطفوی در فدراسيون فوتبال برای جايگزينی محمد پنجعلی، مربی تيم اميد، به جای سيموئز ( درمقام سرمربی) از سوی کميته بين المللی المپيک پذيرفته نشد .


علی کفاشيان، دبير کل کميته ملی المپيک، با گزينش بگوويج با قرار دادی ۲۵۰.۰۰۰ دلاری، بر گزينش يک هفته ای تيم فولاد اهواز ( تيم قعر نشين « ليگ » برتر فوتبال ايران ) خط بطلان کشيد .


برای رهبری تيم ملی اميد، که مسووليت آن به عهده کميته المپيک است، پيش از اين از محمود ياوری و مجيد جلالی نيز نام برده شده بود. اما کقاشيان برای شکستن طلسم راه نيافتن فوتبال ايران به بازی های المپيک پس از انقلاب، اصرار به استخدام يک مربی خارجی داشت . بگوويج پيش از اين سرمربی تيم های پرسپوليس و فولاد اهواز بوده است.


می گويند وينگو بگوويچ سرمربی تيم اميد شده است در حالی که او اکنون در کرواسی بسر می برد، چطور می تواند با مسوولان فدراسيون فوتبال ايران پای ميز قرارداد بنشيند

علی کفاشيان در گفت ‌وگو با ايسنا گفت: « با باشگاه فولاد خوزستان نيز مذاکراتی داشته‌ايم و حضور بگوويچ در تيم ملی اميد نيز با همکاری و رضايت کامل مديران اين باشگاه انجام شده است. »


به زور از ما گرفتند


کفاشيان در حالی از رضايت کامل مديران باشگاه فولاد گفت که مسعود رضاييان، مدير عامل باشگاه فولاد در گفت و گو با همين خبرگزاری ( ايسنا ) اظهار داشت: «شرايط جديد را اجبارا پذيرفتيم.. توافقی با کميته‌ ملی المپيک برای انتقال قطعی بگوويچ از فولاد به تيم اميد نداشتيم . (پذيرش ما ) تعبير به فداکاری نمی ‌شود . مربی را به زور از ما گرفتند».


مديرعامل باشگاه فولاد به خبرگزاری مهر نيزگفت: «می گويند وينگو بگوويچ سرمربی تيم اميد شده است . در حالی که او اکنون در کرواسی بسر می برد، چطور می تواند با مسوولان فدراسيون فوتبال ايران پای ميز قرارداد بنشيند.»


تعطيل اردو به بهانه نبودن اتاق خالی


گزينش بگوويج برای راه يابی به بازی های المپيک پکن در حالی است که برای اردوی نخست تيم ملی المپيک ۵۱ بازيکن انتخاب شدند. محمد پنجعلی به خبرگزاری فارس اظهار کرد: « به دليل اين که در هتل اتاق خالی نبود مجبور شديم اردو را تعطيل کنيم .»


اين خبر گزاری در پايان اين خبر می نويسد: «بعد از صحبت‌های مربی تيم اميد با مسوولان هتل المپيک تماس گرفتيم. آنها ضمن رد اين خبر گفتند: تيم اميد تا ظهر امروز (جمعه) هم در اينجا بود وهيچ مشکلی در خصوص اسکان و اقامت تيم اميد وجود نداشت، نمی ‌دانيم چرا آنها چنين صحبتی را مطرح کرده اند.»


عضو کميته ويژه شش نفری هدايت فوتبال ايران با اعلام اين که در صورت لزوم گزينش هايی در فدراسيون فوتبال صورت خواهد گرفت، تلويحا به موارد تصميم گيری هايی اشاره کرد که توسط افراد غير قابل قبول از سوی فيفا، انجام می گيرد

همين خبرگزاری پيش از اعلام بگوويچ به عنوان گزينه قطعی سر مربيگری تيم ملی اميد درگزارشی نوشت: «داريوش مصطفوی، دبير فدراسيون فوتبال از عملکرد چهار مربی حاضر در تمرينات تيم اميد ابراز رضايت کرد».


محمد پنجعلی، مرتضی فنونی زاده، جواد حسن زاده و بهروز سلطانی چهار مربی دور اول تمرينات تيم اميد بودند .


يکشنبه محمد مهدی خبيری، عضو کميته ويژه شش نفری هدايت فوتبال ايران با اعلام اين که در صورت لزوم گزينش هايی در فدراسيون فوتبال صورت خواهد گرفت، تلويحا به موارد تصميم گيری هايی اشاره کرد که توسط افراد غير قابل قبول از سوی فيفا، انجام می گيرد و در شرايطی که فوتبال ايران می کوشد از بحران محروميت خارج شود، مسايلی از نوع تصميم گيری در مورد سر مربی و گزينش بازيکنان تيم ملی اميد، به وجود می آيد .


در روزی که بگوويج برای سر مربيگری تيم ملی اميد اعلام شد، عدم هم کاری باشگاه ها در مورد امتناع از دادن بازيکن به اردوی تيم ملی زنگ خطر را در همين لحظه به صدا در آورد . اين در حالی است که کشورهايی چون استراليا و چين از کنفدراسيون فوتبال آسيا، اکنون برنامه ای مدون تا پايان پيکارهای مقدماتی در دست اجرا دارند .


XS
SM
MD
LG