لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۰۷

هديه روز عشاق، هدیه ای سازگار با محيط زيست


روز والنتاین، از دیرباز به عنوان روز عشاق شناخته شده است
روز والنتاین، از دیرباز به عنوان روز عشاق شناخته شده است

عشاق کاليفرنيايی در روز عشاق هدايايی به هم می دهند که با صلح جهانی و شرايط زيست محيطی و وضعيت جوی زمين سازگار باشد.


روز «والنتاين» منسوب به قديسی به نام «سنت والنتاين» است. از قرون وسطی اين روز در کشورهای پيرو مسيحيت، به عنوان روز ابراز عشق عشاق به يکديگر شناخته شده است.


در آن دوران رسم بر اين بود که عاشق از طريق دست نوشته به معشوق ابراز عشق کند، اما در دنيای مصرفی مدرن کم کم علاوه بر دسته گل سرخ و جعبه های شکلات، هدايايی از جمله طلا و جواهرات قيمتی نيز مورد توجه قرار گرفت.


در کاليفرنيا در سال های اخير همراه با استفاده روزافزون مردم از محصولاتی از جمله ميوه و سبزی طبيعی و بدون مواد شيميايی و نخريدن اجناسی که در کارگاه های فاقد شرايط مطلوب تهيه می شود، در روز والنتاين نيز، الماس ِ کشورهايی خريداری می شود که در آن کشمکش و تضاد و استثمار کمتر باشد.


کسانی که می خواهند به يکديگر ابراز عشق يا با هم ازدواج کنند، بايد مطمئن باشند که سمبل عشق و محبت آنها با طلا و يا الماس خونين آلوده نشود
اليزا کاماهورت

موضوع تهيه الماس «پاکيزه» به ويژه پس از نمايش فيلم «الماس خونين» با شرکت ليوناردو دی کپريو توجه بيشتر خريداران جواهرات زينتی را جلب کرده است.


اين مساله تا جايی پيش رفته که نه تنها جواهر فروشی های معتبر خود را متعهد به ارايه طلا و الماس های «پاکيزه» که عوايد آن به مصرف ستيزه جويی در کشورهای جنگ زده نمی شود می بينند، بلکه برخی از اين شرکت ها سنگ های قيمتی خود را از کشور کانادا که در بازفروشی الماس های قديمی سابقه تاريخی دارد تهيه می کنند.


خانم اليزا کاماهورت يکی از رهبران جنبش استفاده از مواد ارگانيک در خوراک و پوشاک است که در شهر سن حوزه در شمال کاليفرنيا به فعاليت مشغول است.


او در وبلاگ اينترنتی خود در اين باره که «چگونه می توان در جامعه مصرفی مصالح محيط زيست را رعايت کرد»، هر روز مطالب تازه ای می نويسد.


خانم کاماهورت در تازه ترين بلاگ خود در مورد خرج اضافی نکردن می نويسد، اما اشاره می کند که دوست دارد صاحب يک انگشتر الماس باشد و به خوانندگان خود راه های يافتن الماس های «پاکيزه» را ياد می دهد.


او می نويسد: «کوشش من اين است که به جای تحريم بازار فروش طلا و الماس، اين پيام را بفرستم که با خريد و فروش الماس و طلای پاکيزه اين شرکت ها، تعداد خريداران اين نوع جواهرات می تواند بيشتر شود.»


به گفته خانم کاماهورت، «کسانی که می خواهند به يکديگر ابراز عشق يا با هم ازدواج کنند، بايد مطمئن باشند که سمبل عشق و محبت آنها با طلا و يا الماس خونين آلوده نشود.»


XS
SM
MD
LG