لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۳

۱۲ کشوری که بيش از همه از روابط جنسی خود راضی‌اند


تظاهرات در واشینگتن در حمایت از ازدواج همجنسگرایان
تظاهرات در واشینگتن در حمایت از ازدواج همجنسگرایان

وب سایت «آلترنت» در گزارشی نوشته است: به نظر می‌رسد با وجودی که آمریکا هنوز تنها ابرقدرت جهانی تلقی می‌شود و ستاره‌های هالیوودی آن مثل جورج کلونی و کیت آپتون در رسانه‌ها به عنوان نماد سکسی‌ترین‌ها معرفی می‌شوند، به نسبت سایر کشورهای جهان از نظر میزان رضایت از روابط جنسی بسیار عقب‌تر است.

با وجود اینکه بخش‌هایی از جامعه آمریکا نسبت به مسائل جنسی دیدگاه پیشرویی دارند ولی در مجموع هنوز هم نوعی وارستگی و ناب گرایی سنتی بر این کشور حاکم است.

شاید به همین خاطر است که تحت فشار گروه‌های مذهبی و دست راستی، آموزش مناسبات جنسی در مدارس محدود است، سقط جنین بحث برانگیز است، روابط و حقوق همجنسگرایان کاملا به رسمیت شناخته نشده و در مقابل میزان رضایت مردم آمریکا از روابط جنسی خود به نسبت سایر کشور‌ها پایین‌تر است.

یک پژوهش بین‌المللی که اخیرا در مورد میزان رضایت مردم کشورهای مختلف از روابط جنسی انجام شده نشان می‌دهد که فقط حدود ۴۸ درصد از مردم آمریکا از این بابت احساس رضایت می‌کنند. میزان فعالیت جنسی مردم در بسیاری از کشور‌ها بیشتر از آمریکا و در مواردی هفتاد برابر بیشتر است.

اما میزان رضایت از روابط جنسی چگونه سنجیده می‌شود؟

بر اساس «پژوهش جهانی دورکس»، عوامل موثر در داشتن یک رابطه جنسی خوب و فعال عبارتند از: احترام و عشق متقابل بین زوج، نداشتن استرس و فشار عصبی، توانایی ارضاء شدن و ارضاء کردن، نگران نبودن از کم کاری یا ناکارایی جنسی، سلامت روحی و جسمی و تناوب در دفعات عشق ورزی و آمیزش.

این پژوهش که در سال ۲۰۱۴ انجام شده در عین حال تاکید می‌کند که موقعیت اقتصادی و سیاسی افراد و هر جامعه به طور کلی در میزان رضایت جنسی موثر است.

سایت «آلترنت» پس از بررسی نتایج این پژوهش، کشورهایی را که مردم آن دارای بالا‌ترین میزان رضایت جنسی هستند انتخاب کرده و بدون هیچ ترتیب خاصی در این فهرست قرار داده است.

۱- سوئیس: کشوری است که در زمینه پورنوگرافی، فحشای قانونی، آموزش روابط جنسی از سنین پایین و سقط جنین قوانین بسیار پیشرویی دارد. در عین حال در میان کشورهای جهان پایین‌ترین نرخ بارداری نوجوانان را دارد. حدود۲۰ درصد از مردم این کشور روابط جنسی خود را عالی توصیف می‌کنند.

۲- اسپانیا: این کشور در زمینه حقوق همجنسگرایان و آزادی روابط جنسی یکی از پیشرو‌ترین قوانین جهان را دارد. در نظرسنجی‌های نه چندان علمی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است، مردان اسپانیایی در صدر فهرست بهترین معشوق‌های مذکر قرار گرفته‌اند. حدود یک چهارم از مردم این کشور روابط جنسی خود را بسیار عالی توصیف می‌کنند. و در نظرسنجی که سال گذشته در میان هزار نفر از مردم انجام شد ۹۰ درصد گفتند که در یک رابطه عاشقانه و جنسی پایدار احساس رضایت بیشتری می‌کنند.

۳- ایتالیا: بر اساس نظرسنجی‌هایی که امسال انجام شده حدود ۶۴ درصد از مردان و زنان ایتالیایی از روابط جنسی خود رضایت دارند و در مورد یک سوم آن‌ها هم آغوشی حداقل ده دقیقه طول می‌کشد. مردان ایتالیایی به عنوان معشوقان موفق و مطلوب شهرت دارند و در میان زنان ایتالیایی نیز آنهایی که روزانه دو جام شراب می‌نوشند از روابط جنسی خود رضایت بیشتری دارند.

۴- برزیل: در مجموع به نظر می‌رسد که مردم برزیل از نظر رضایت از روابط جنسی یکی از کشورهای موفق جهان هستند. در مورد تعداد و تناوب هم آغوشی مردم این کشور آمارهای مختلفی وجود دارد ولی به نظر می‌رسد که به طور متوسط یک یا دو بار در هفته باشد. مردان برزیلی پس از اسپانیایی‌ها در فهرست معشوقان مطلوب در مقام دوم هستند و ظاهرا جوانان در این کشور زود‌تر از سایر نقاط جهان بکارت خود را از دست می‌دهند.

۵- یونان: به نظر می‌رسد که یکی از دلایل رضایت جنسی مردم یونان این است که از صحبت کردن در مورد سلیقه و وسوسه‌های جنسی خود اکراه ندارند. سابقه بحث در مورد مسائل جنسی به یونان باستان و قرن‌ها قبل از میلاد باز می‌گردد. شکی نیست که صحبت بی‌پرده و داشتن درک متقابل بین زوج به سلامت و فعالیت رابطه جنسی می‌افزاید. و در عین حال طبیعت و رژیم غذایی خوب مردم این کشور نیز موثر است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد از مردم یونان از روابط جنسی خود کاملا رضایت دارند.

۶- هلند: این کشور به عنوان یکی از لیبرال‌ترین نقاط جهان در مورد روابط جنسی و سکس تلقی می‌شود. بیش از ۶۰ درصد از زنان و مردان هلندی می‌گویند که نیاز‌ها و وسوسه‌های جنسی خود را با صراحت بیان می‌کنند و این به رضایت از رابطه کمک می‌کند. جالب این است که هلند یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بارداری نوجوانان و ابتلا به ایدز را دارد. بیش از ۲۲ درصد مردم این کشور رابطه جنسی خود را عالی توصیف می‌کنند.

۷- مکزیک: این کشور یکی از شهوانی‌ترین نقاط جهان و از نظر میزان رضایت از روابط جنسی مردم آن در ردیف دوم قرار دارند. در دهه اخیر آموزش روابط جنسی در محیط‌های آموزشی و در سطح جامعه گسترش یافته و در عین حال دولت، فحشای کنترل شده را در بسیاری از ایالت‌ها قانونی کرده است. ولی با این همه مکزیک هنوز از نظر قاچاق زنان برای بهره کشی جنسی و سوء استفاده جنسی از خردسالان جزء بد‌ترین کشورهای جهان است.

۸- هند: به نظر می‌رسد که برای هندی‌ها و به خصوص مردان، طولانی بودن مدت هم آغوشی نکته مهمی است. در مورد دلایل رضایت جنسی مردم این کشور فرضیه‌های مختلفی وجود دارد ولی آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان بالایی از مرد‌ها، حدود ۶۱ درصد از روابط جنسی خود رضایت دارند. در عین حال مردان هندی معمولا برای برقراری اولین رابطه جنسی خود به نسبت سایر کشور‌ها باید بیشتر صبر کنند. سن متوسط از دست دادن بکارت مردان هندی ۲۲ سال است.

۹- استرالیا: شاید دلیل رضایت مردم استرالیا از روابط جنسی خود گذراندن اوقات زیاد در محیط‌های طبیعی و بیرون از چهاردیواری خانه باشد. درصد بالایی از زنان استرالیایی از روابط جنسی خود راضی هستند و به نظر می‌رسد که تغییر شریک جنسی در این کشور بسیار رایج است و به طور متوسط هر استرالیایی ۱۰ شریک جنسی را در طول زندگی خود تجربه می‌کند.

۱۰- نیجریه: بر اساس نظرسنجی دورکس، نیجریه با ۶۷ درصد بالا‌ترین میزان رضایت از روابط جنسی در جهان را دارد. شاید دلیل آن زمان طولانی هم آغوشی باشد که در این کشور به طور متوسط ۲۴ دقیقه است. با توجه به محیط بسته و سنتی جامعه و تسلط اسلام افراطی در بخشی از خاک نیجریه، این حد از رضایت جنسی شاید کمی عجیب به نظر برسد. در عین حال زنان نیجریه ناوفادار‌ترین شرکای جنسی هستند و ۶۲ درصد از آن‌ها اعتراف دارند که به زوج خود خیانت کرده‌اند.

۱۱- آلمان: این کشور از نظر آموزش جنسی و قانونی کردن سکس یکی از پیشرو‌ترین کشورهای جهان است. در عین حال به نظر می‌رسد هیجان و ارضاء وسوسه‌های جنسی در میان مردم این کشور بسیار رایج است. حدود ۳۲ درصد از آلمانی‌ها اعتراف دارند که رابطه جنسی تک موردی (یک شبه) برقرار می‌کنند و یا در محیط‌های عمومی سکس دارند. مثل سایر کشورهای اروپای غربی، آلمانی‌ها هم رابطه جنسی خود را عالی توصیف می‌کنند. این کشور در عین حال از نظر کنترل بارداری نوجوانان و مهار بیماری ایدز بسیار موفق بوده‌ است.

۱۲- چین: با وجودی که چین تحت حاکمیت حزب کمونیست یکی از بسته‌ترین و محافظه کارانه‌ترین کشورهای جهان است ولی به نظر می‌رسد که مردم این کشور در خانه‌های خود رابطه جنسی بسیار فعالی دارند. حدود ۸۰ درصد از مردم چین حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارند. دلیل رضایت جنسی مردم چین مشخص نیست ولی برخی معتقدند که فناوری‌های جدید بی‌تاثیر نبوده است. بسیاری از چینی‌ها از فناوری‌های ارتباطی جدید برای تحکیم رابطه با شریک جنسی خود استفاده می‌کنند. در دهه اخیر فروشگاه‌های وسایل سکسی به شدت در چین رواج پیدا کرده و شاید بد نباشد بدانید که ۷۰ درصد ابزارهای فانتزی و ارضاء جنسی هم اکنون در چین تولید می‌شود.

XS
SM
MD
LG