لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۴

وزیر ارشاد: پرونده نشریه توهین کننده به معاون روحانی به هیات نظارت می‌رود


علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز دوشنبه هفتم دیماه گفته است، پرونده هفته نامه «یالثارات»، ‌ارگان انصار حزب الله، به دلیل «انتشار مطلب توهین آمیز درباره معاون امور زنان رئیس جمهوری» هفته آینده در هیات نظارت مطبوعات مورد بررسی قرارمی گیرد.

به گزارش مهر علی جنتی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص مطلب منتشر شده در هفته نامه یالثارات گفته است: «این موضوع قرار است در جلسه آینده هیئت نظارت بر مطبوعات مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرده است: «این هفته نامه تا کنون سه بار با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات به دلیل تخلفات توقیف شده و با توجه به این مسئله امکان دارد در جلسه آینده، این هفته نامه به دلیل این تخلفات با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات لغو پروانه شود.»

مؤسسه انصار حزب الله صاحب امتیاز هفته نامه «یالثارات» است وعبدالحمید محتشم مدیر مسئول و سردبیر این نشریه است.

هفته گذشته نشریه «یالثارات» با انتقاد از سیاست‌های دولت حسین روحانی، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان رئیس جمهوری ایران، را «همپالگی» یک فعال حقوق زنان معرفی کرده بود. یالثارات این فعال حقوق زنان را با لفظ «فاحشه» مورد خطاب قرار داده بود.

این مطلب واکنش خانم مولاوردی را در پی داشت که گفته بود، نمی‌خواسته به این مطلب که به وی «توهین» کرده پاسخ بدهد، اما پاسخش برای «ثبت در تاریخ» است.

معاون رییس جمهوری ایران در واکنش به این مطلب یالثارات نوشته بود: در این مطلب «ضمن لیبرال خواندن رئیس‌جمهور به طرز شنیعی به اینجانب توهین کرده است تا این روز‌ها یادمان نرود مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان برای تعیین سرنوشت خود و کشورشان چه هزینه‌هایی به همراه دارد.»

این در حالی بود «یالثارت» روز یکشنبه به پاسخ خانم مولاوردی پاسخ داد و باردیگر عین مطلب هفته گذشه خود را بازنشر داد.

نشریه یالثارات سال گذشته به حکم هیات نظارت بر مطبوعات و به استناد بندهای ۸ و ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات و تبصره ماده ۱۲ قانون یادشده در ۱۶ دیماه سال ۱۳۹۲ توقیف شد.
بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات بیان می‌کند که افترا به مقامات، نهاد‌ها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور جرم محسوب می‌شود.

اما یالثارات پس از پنج ماه، رفع توقیف شد و فعالیت خود را از سر گرفت.

XS
SM
MD
LG