لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۲

یک مقام پلیس آلمان: عامل حمله برلین از ۱۴ نام مختلف استفاده کرده بود


تصویری از انیس عامری در ۲۱ دسامبر به هنگام ورود به ایستگاه قطار بروکسل در ساعت ۱۹ به وقت محلی . وی ساعت ۲۱ بروکسل را با قطار ترک کرده بود.
تصویری از انیس عامری در ۲۱ دسامبر به هنگام ورود به ایستگاه قطار بروکسل در ساعت ۱۹ به وقت محلی . وی ساعت ۲۱ بروکسل را با قطار ترک کرده بود.

یک مقام پلیس آلمان روز پنجشنبه اعلام کرده است که انیس عامری، عامل حمله به بازارچه کریسمس در برلین دست کم از ۱۴ هویت و نام مختلف استفاده کرده بود.

انیس عامری، تبعه تونس، ۱۹ دسامبر با یک کامیون بزرگ «اسکانیا» با سرعت وارد یک بازارچه کریسمس در شهر برلین شد و با زیر گرفتن مردم حاضر در این بازارچه، ۱۲ تن را کشت. وی در ‌‌نهایت در ۲۳ دسامبر در درگیری با پلیس ایتالیا در میلان کشته شد.

به گزارش رویترز، انیس عامری شش ماه پس از ورودش به آلمان و تقاضای پناهندگی از این کشور، در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ از سوی مقام‌های ایالت راین-وستفالیای شمالی در آلمان به عنوان یک تهدید بالقوه امنیتی ارزیابی شده بود.

دیتر شوئرمن، رئیس پلیس جنایی در ایالت راین-وستفالیای شمالی، در گزارشی به نمایندگان پارلمان محلی این ایالت گفته است: رفتار انیس عامری مانند یک ادم توطئه گر بوده و از هویت‌های جعلی متعددی استفاده کرده بود.

دیتر شوئرمن همچنین گفته است: انیس عامری طی این مدت بین ایالت راین-وستفالیای شمالی و برلین رد رفت و آمد بود. به رغم اینکه نهادهای امنینی اورا یک تهدید بالقوه امنیتی می‌دانستند، با این حال سازمان‌های امنیتی فدرال و ایالتی اتفاق نظر داشتند انیس عامری تهدید جدی نیست.

رویترز می‌گوید، هم اینک تحقیقات پلیس برای نکته متمرکز است که آیا انیس عامری در جریان حمله به بازارچه در برلین همدستی داشته یا نه.

این در حالی است که در هفته جاری پلیس یک شهروند تونسی دیگر را که در ۱۸ دسامبر، یک روز پیش از حمله، با انیس عامری در یک رستوران شام خورده را بازداشت کرد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

فراک کولر سخنگوی دادستانی فدرال سخنگوی داستانی فدرال آلمان، گفته بود، پلیس پس از آنکه دریافت «بلال. الف» ۲۶ ساله ۱۸ دسامبر، یک روز پیش از حمله برلین، با انیس عامری شام خورده بود، منزل وی را مورد بازرسی قرار داده است.

وی اضافه کرده است: تحقیق در خصوص این فرد ۲۶ ساله تونسی و ارتباط احتمالی او با حمله ادامه دارد.

به گزارش رویترز، انیس عامری پس از حمله به بازارچه کریسمس در برلین به کشورهای هلند، بلژیک، فرانسه و در ‌‌نهایت به ایتالیا رفته بود.

انیس عامری در سال ۲۰۱۱ به همراه گروه دیگری از مهاجران به جنوب ایتالیا رسید و پس از تلاش برای سوزاندن یک مدرسه در سیسیل بازداشت شده و چهار سال را در زندان گذراند و پس از آن به آلمان رفت.

XS
SM
MD
LG