لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۰

تظاهرات در چند شهر آمریکا در واکنش به پیروزی ترامپ 


تجمع هایی شامگاه چهارشنبه در چند شهر آمریکا از جمله نیویورک، سیاتل، شیکاگو و بوستون در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است.

به گزارش «سی ان ان» پلیس در نیویورک ارزیابی کرده است که جمعیت شروع کننده این تجمع در این شهر در حدود پنج هزار نفر بودند.

یکی از تظاهر کنندگان در نیویورک در خصوص دلایل حضور در تجمع به «سی ان ان»گفته است، «من به نتیجه انتخابات احترام می گذارم، اما براساس قانون اساسی من حق راهپیمایی مسالمت آمیز دارم و من تمام تلاش را خواهم کرد او فقط یک دوره رییس جمهور باشد.»

به گزارش فاکس نیوز، علاوه بر نیویورک تظاهرات در شهرهایی مانند سیاتل، واشینگتن(دی سی)، بوستون، شیکاگو، فیلادلفیا، دنور و اوکلند (کالیفرینا) برگزار شد.

در شیکاگو حرکت تظاهر کنندگان باعث راه بندان در برخی از بزرگراه‌های این شهر شده است.

به گزارش «ان بی‌سی نیوز» تجمع اعتراضی نیز در لس آنجلس برگزار شده است.

دونالد ترامپ روز سه شنبه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست با کسب دستکم۲۹۰ رای الکترال بر رقیب خود هیلاری کلینتون پیروز شود.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در کاخ سفید اظهار داشت که پیروزی دونالد ترامپ را تلفنی به او تبریک گفته است.

آقای اوباما تصریح کرد:بر کسی پوشیده نیست که رییس‌جمهوری منتخب و من اختلافات عمده‌ای در برخی مسائل داریم، اما « اکنون همه ما خواستار موفقیت او در متحد کردن کشور و رهبری آن هستیم»

دونالد ترامپ نیز ساعت اولیه روز چهارشنبه در نطق پیروزی خود خطاب به هواداران دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات‌ آمریکا گفت، اکنون زمان آن فرارسیده که «در قامت ملتی متحد گرد هم آییم».

XS
SM
MD
LG