لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۳

آذر منصوری: در یاسوج، گروهی در مقابل قانون دست به بی‌قانونی زدند


آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت
آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص حمله به وی در یاسوج گفته است «یک گروه در مقابل قانون دست به بی‌قانونی و هرج و مرج زدند و در عرصه مقدسی به نام دانشگاه که باید حرمت آن حفظ شود این حرمت شکسته شد.»

سخنرانی آذر منصوری روز یکشنبه در دانشگاه آزاد یاسوج، پس از درگیری فیزیکی تعدادی از نیروهای «اصولگرا» با او لغو شد.

به گزارش ایسنا، این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت روز دوشنبه ۹ آذرماه در مورد اتفاقات در یاسوج، گفته است: «تحولات یک دهه اخیر ایران نشان می‌دهد که این گروه نماینده طیفی در دانشگاه‌ها هستند که هیچ پاسخی برای عملکرد گذشته خود نداشته و هیچ حرف جدیدی هم برای آینده این کشور ندارند بنابراین تنها راهی که برایش می‌ماند این است که بازی رقیب را در انتخابات آینده بهم بزند.»

طی روز‌های اخیر شماری از برنامه های سخنرانی اصلاح‌طلبان در شهر‌های مختلف توسط افراد مخالف با این نشست‌ها لغو یا به درگیری کشیده شده است.

هفته گذشته نیز گروهی که اعضای آن خود را «امت حزب الله» می‌نامیدند با تجمع مقابل فرمانداری اندیمشک مانع از برگزاری برنامه سخنرانی مصطفی کواکبیان در این شهر شدند.

پیش‌تر نیز شماری به محل سخنرانی عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت محمد خاتمی، در قرچک وارمین حمله کردند.

این در حالی است که مقام‌های وزارت کشور طی این روز بر عزم خود بر حفظ امنیت برگزاری این برنامه‌ها تاکید کرده و می‌گویند، متخلفان را به قوه قضاییه معرفی خواهند کرد.

در همین زمینه، حسین موسوی تبریزی، رییس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان با اشاره به حوادث صورت گرفته در سخنرانی آذر منصوری در یاسوج، مصطفی کواکبیان در اندیمشک و موارد مشابه دیگر گفته است: این درست نیست که سخنرانی‌ها مرتب تعطیل شود و وزارت کشور در آستانه انتخابات مجلس باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشد.

وی گفته است: هیچ‌کس حق ندارد سخنرانی‌هایی که مجوز وزارت کشور و فرمانداری دارند را تعطیل کند یا در آن اغتشاش ایجاد کند٬ اما افرادی به ظاهر خودسر که ماهیت واقعیت آن‌ها مشخص نیست این سخنرانی‌ها را به هم می‌زند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو مرحله در اسفند ۱۳۹۴ و اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد. مرحلهٔ نخست این انتخابات همزمان خواهد بود با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری.

XS
SM
MD
LG