لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۰

بر اثر سیل در شمال غرب ایران ده‌ها نفر کشته و مفقود شدند


گزارش‌ها حاکی است که از روز جمعه پنج استان ایران دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند که بیشترین خسارات جانی آن مربوط به دو شهرستان آذرشهر و عجب‌شیر از آذربایجان شرقی بوده است.

استان‌های درگیر با این وضعیت جوی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و مازندران گزارش شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، روز شنبه ۲۶ فروردین در این رابطه از مرگ ۳۵ تن در پی سیلاب در چهار استان کشور خبر داد و گفت: «همچنان هشت نفر مفقودند.»

↯​برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید

به نوشته ایسنا، وقوع سیل در آذربایجان شرقی ۱۷ کشته و ۲۰ مفقود برجای گذاشته و در استان کردستان ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آقای نجار در مورد وضعیت منطقه عجب شیر اظهار کرد: «در این شهرستان روستایی به نام چنار بیشترین تأثیر را از سیل گرفته است. حدود ۲۰ مورد مفقودی اعلام شده که تا کنون جسد ۱۵ تن کشف شده و جستجو برای پنج تن دیگر ادامه دارد.»

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با ذکر این‌که در آذرشهر بر روی پلی هفت خودرو قرار داشته و هنگام سیل، آب آنها را با خود برده است، افزود: «در شهرستان آذرشهر بین ۱۵ تا ۱۷ مورد اعلام مفقودی شده است که تا کنون جسد چهار تن از این افراد کشف شده و نیروهای امداد و نجات در حال جستجو در محل هستند.»

او افزود که در پارک کوثر سقز در استان کردستان نیز رانش زمین سبب مرگ چهار تن شد، و یک نفر نیز در بانه به دلیل سیلاب جان خود را از دست داد.

شمس‌الدین مراثی، فرماندار عجب شیر خبر داده است که تمام نیروهای امدادی و نیروهای «پادگان ۰۳ ارتش» در حال جستجوی افراد مفقودشده هستند.

محمد صادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در همین زمینه گفته است: «بر اساس گزارش‌های هواشناسی، در تمام نقاط استان با بارش باران مواجه بودیم و در مجموع بیش از ۴۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که این میزان بارندگی در ۱۰ – ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه است.»

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرده است: «بر اساس گزارش‌های که ساعت ۱۹ روز جمعه به ما ارسال شد، در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر؛ سیل خودروی افرادی که در حال عکس‌برداری از طغیان رودخانه‌ها بودند را با خود برده است و هم اکنون نیروها در حال امدادرسانی هستند.»

وی اضافه کرده است: «متأسفانه در روستای چنار عجب‌شیر، سیل باعث فوت و مفقود شدن چندین نفر شده است که علاوه بر نیروهای امدادی، از ارتش نیز درخواست کمک کردیم.»

طبق این گزارش سیل در شهر تبریز و روستاهای اطراف تاکنون تلفاتی نداشته است.

XS
SM
MD
LG