لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۲

«آزادی» جعفر عظیم‌زاده پس از دو ماه اعتصاب غذا


عکس منتشر شده از جعفر عظیم زاده
عکس منتشر شده از جعفر عظیم زاده

گزارش‌ها حاکی است که جعفر عظیم‌زاده، رییس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، پس از بیش از دو ماه اعتصاب غذا با قول اعاده دادرسی و رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش، و مرخصی قابل تمدید آزاد شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن اعلام این خبر گفته است، ‌آقای عظیم‌زاده در مقابل به اعتصاب غذای خود که از روز دهم اردیبهشت ماه تاکنون ادامه داشت، پایان داد.

طی روز‌ها اخیر افراد، شخصیت‌ها و نهاد‌های مدافع حقوق بشر نسبت به وضعیت جسمانی این فعال کارگری که در اعتصاب غدا به سر می‌برد، ابراز نگرانی کرده بودند.

سازمان عفو بین الملل روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از ایران خواسته بود که جعفر عظیم‌زاده را هرچه زود‌تر و بدون هیچ قیدوشرطی آزاد کند.

در همین زمینه، محمدعلی جداری فروغی، وکیل جعفر عظیم‌زاده روزچهارشنبه گفته بود که جهت تعیین تکلیف مرخصی موکلش با قاضی ناظر زندان دیدار کرده است.

وکیل جعفر عظیم زاده با اشاره به اینکه به دنبال انجام مذاکرات مراحل لازم برای بررسی وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی موکلش در دادسرا طی شده است، گفته بود: مقام قضایی مربوطه با نظر مساعد اعلام کرد که موارد بررسی و نتیجه در اسرع وقت به اطلاع خواهد داد.

جعفر عظیم‌زاده از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد بوده، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمعا به شش سال حبس محکوم شده بود.

این فعال کارگری پیش از این در گفت‌و‌گو با رادیو فردا اشاره کرده بود که قاضی صلواتی در حکم خود نوشته، او با افکار مارکسیستی به دنیا آمده است.

به نوشته اتحادیه آزاد کارگران ایران، جعفر عظیم‌زاده پیش از معرفی خود برای اجرای حکم شش سال زندان گفته بود: فعالیت اتحادیه آزاد کارگران ایران، دفاع از منافع کارگران، ارتقاء سطح زندگی و معیشت آنان و همچنین تلاش برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری به عنوان پایه‌ای‌ترین حق طبقه کارگر بوده است.

XS
SM
MD
LG