لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۸

صعود تاریخی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا


شادی بازیکنان تیم بارسلونا
شادی بازیکنان تیم بارسلونا

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال بارسلونا که دیدار رفت را با چهار گل به پاری‌سن ژرمن واگذار کرده بود، در بازی برگشت به برتری شش بر یک رسید و صعود کرد.

لوئیز انریکه سرمربی بارسلونا در نشست خبری پیش از بازی گفته بود تیمش شش گل در این مسابقه به ثمر خواهد رساند.

بارسلونا در حالی صعود کرد که در دقیقه ۸۸ به سه گل نیاز داشت. در آن لحظات، خوشبین‌ترین هواداران بارسا نیز انتظار تحقق این رویا را نداشتند.

آبی و اناری‌ها نخستین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان هستند که شکست چهار بر صفر را جبران کردند.

آنها در شروع مسابقه، خیلی زود توسط لوئیس سوارز به گل رسیدند. کورزاوا در همان نیمه نخست، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا میزبان دو بر صفر پیش بیافتد.

بارسا در نیمه دوم با ضربه پنالتی که توسط لیونل مسی نواخته شد، به گل سوم رسید. لحظاتی بعد ادینسون کاوانی تیر دروازه میزبان را به لرزه درآورد.

در حالی که بارسلونا با تمام قوا در جستجوی گل چهارم بود، کاوانی مهاجم اهل اروگوئه بالاخره موفق شد دروازه ترشتگن را باز کند.

شادمانی پاریسی‌ها و اونای امری سرمربی اسپانیایی‌شان از این گل، به گونه‌ای بود که به نظر می‌آمد صعود خود را قطعی می‌دانند. زیرا از حالا به بعد بارسا باید سه گل می‌زد تا مهمانش را حذف کند.

در دقیقه ۸۴ آنخل دی‌ماریا ناباورانه بهترین موقعیت گلزنی را از دست داد. توپی که اگر به تور می‌رسید، بارسلونا باید چهار گل به ثمر می‌رساند تا حذف نشود.

در ادامه، نیمار به زیبایی توانست ضربه ایستگاهی را به صورت مستقیم وارد دروازه کند. آنهم در شرایطی که فقط دو دقیقه به پایان وقت قانونی مانده بود.

داور پنج دقیقه وقت اضافه گرفت. یک پنالتی دیگر برای بارسلونا و این بار نیمار بود که پشت ضربه ایستاد و تیمش را به گل پنجم رساند. ستاره برزیلی که شبی کم فروغ را سپری کرده بود، طی دو دقیقه با دو گل جبران کرد.

حالا دو تیم در مجموع دو بازی رفت و برگشت، پنج بر پنج مساوی بودند اما پاری‌سن ژرمن به خاطر گل زده در خانه حریف صعود می‌کرد.

این اتفاق رخ نداد. زیرا سرجی روبرتو تعویض طلایی بارسا توانست گل ششم را هم بزند تا یکی از تاریخی‌ترین نتایج فوتبال به ثبت برسد.

لوییز انریکه پس از برد تیمش گفت: «فوق‌العاده بودیم. باور تیم، کلیدی‌ترین نکته بود. گل ششم متعلق به همه دوستداران بارسلوناست. به مسابقات برگشتیم و اکنون در انتظار حریف‌مان در مرحله بعد هستیم.»

در دیگر بازی برگزار شده، بوروسیا دورتموند میزبان بنفیکا بود که توانست چهار بر صفر حریف پرتغالی‌اش را شکست دهد. دیدار رفت با یک گل به سود بنفیکا به پایان رسیده بود.

آئوبامیانگ مهاجم گابنی دورتموند در این بازی هت تریک کرد تا نقشی کلیدی در صعود تیمش ایفا کند. یک گل هم کریستین پولیسیچ بازیکن تیم ملی آمریکا زد.

پیشتر تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ نیز با غلبه بر ناپولی و آرسنال در هر دو دیدار رفت و برگشت، صعود کرده بودند.

XS
SM
MD
LG