لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۱

واکنش کانادا به اقدام آمریکا در افزایش تعرفه گمرکی برای واردات چوب


جاستین ترودو گفته است: وظیفه من دفاع قاطعانه از منافع کانادا است
جاستین ترودو گفته است: وظیفه من دفاع قاطعانه از منافع کانادا است

به دنبال اقدام دولت آمریکا در افزایش تعرفه واردات صنایع چوب از کانادا، مقام های کانادایی، روز سه شنبه گفته اند به این اقدام پاسخ خواهند داد.

به گزارش رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر در این زمینه گفته است: وظیفه من دفاع قاطعانه از منافع کانادا است.

طبق این گزارش،‌ آمریکا روز دوشنبه تعرفه بر وارادات «چوب نرم» کانادا را ۲۰ درصد افزایش داد. اقدامی که می تواند بر صادرات سالانه بیش از پنج میلیارد دلار صنایع چوب کانادا اثر بگذارد.اقدام تازه آمریکا باعث سقوط بهای دلار کانادا به پایین‌ترین سطح در ۱۴ ماه گذشته شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، هشدار داده است که به سیاست‌ها حمایتی کانادا باعث قطع صادرات محصولات لبنیاتی کشاورزان آمریکایی به کانادا شده، واکنش نشان خواهد داد.

این در حالی است که مقام‌های کانادا روز سه شنبه گفته اند از همه گزینه برای مقابله با این سیاست گمرکی تازه آمریکا استفاده خواهند کرد.

جیم کارر، وزیر منابع طبیعی کانادا گفته است، ما در گذشته در محاکم بین المللی پیروز شدیم و این بار نیز موفق خواهیم شد. از سال ۱۹۸۳ تاکنون دادگاه‌های بین المللی در احکام صادره یکی پس از دیگری اتهامات صنایع آمریکایی را رد کرده اند.

وزیر منابع طبیعی کاناداضمن تاکید بر این که دو کشور در خصوص مساله صادرات صنایع چوب می تواند به توافق برسند، گفته است: آتاوا تلاش‌ها خود برای دسترسی به بازار‌های دیگر چوب از جمله چین را از سر خواهد گرفت.

در همین زمینه، ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا روز سه شنبه گفته است: کانادا متحد ما است، ولی این دلیل نمی شود که این کشور براساس قانون رفتار نکند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته است: اقدامات کانادا باعث شده است که کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات لبنی در ایالت ویسکانس و دیگر ایالت های مرزی برای تجارت خود با مشکلات زیادی روبه رو بشوند. ما این اقدام اتحمل نخواهیم کرد. ببینید!

پیشتر رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند، اقدام دولت کانادا در وضع تعرفه بر محصولات لنبی باعث شده تا کشاورزان امریکایی ده‌ها میلیون دلار زیان ببیند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کانادا از نظر پوشش جنگلی در رتبه سوم جهان قرار دارد و بزرگترین تولید کننده «چوب نرم» است که بخش اعظم آن به آمریکا صادر می شود.

طبق این گزارش، امریکا و کانادا این پنجمین بار است که طی سه دهه اخیر بر سرموضوع «چوب نرم»دچار اختلاف نظر می شوند. این دو کشور تاکنون چهار بار به محاکم بین المللی رجوع کرده اند که هرچهار بار به نفع کانادا رای صادر شده است.

XS
SM
MD
LG