لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۴

حادثه ساختمان کنگره؛ «پلیس فرد مسلح را زخمی کرد»


ماتیو وردورسا، رییس پلیس کنگره
ماتیو وردورسا، رییس پلیس کنگره

یک مقام پلیس در واشینگتن می گوید، فرد مسلحی که در بخش بازدیدکنندگان کنگره آمریکا به ضرب گلوله یک افسر پلیس مجروح شد، تحت عمل جراحی قرار دارد.

به گزارش «سی ان ان» ماتیو وردورسا، رییس پلیس کنگره گفته است: فرد مظنون ساعت دو و نیم بعداز ظهراز درب شمالی و به هنگام ورود به بخش بازرسی بازدیدکنندگان کنگره آمریکا که از دستگاه‌های امنیتی مثل فلزیاب استفاده می شود، اسلحه خود را به سمت مامور حاضر در محل می گیرد که در این هنگام یک افسر پلیس حاضر در محل بازرسی او را به ضرب گلوله هدف قرار می دهد.

وی گفته است: فرد مظنون هم اکنون زیر عمل جراحی قرار دارد و وضعیت او هنوز مشخص نیست. یک قبضه سلاح از محل این حادثه به دست آمده است.

گزارش‌ها حاکی است درپی تیراندازی در بخش بازدیدکنندگان کنگره آمریکا، درهای ساختمان کنگره بسته شده و به حاضران گفته شد که در جایی برای حفاظت از خود پناه بگیرند.

ماتیو وردورسا با این حال گفته است، ساعت سه و ۴۵ دقیقه بعداز ظهر درهای کنگره به جز محلی که فرد مظنون هدف قرار گرفت، دوباره باز شد.

این مقام پلیس اضافه کرده است که خودرو فرد مسلح در نیز در نزدیک کنگره پیدا شده است.

وی همچنین گفته یک زن در جریان تیراندازی به طور سطحی مجروح شده است.

پیشتر گزارش‌ها حاکی بود که به دنبال این حادثه اطراف ساختمان کاخ سفید نیز بسته شد.

در همین حال، دو مقام پلیس به «سی ان ان» گفته اند که متهم فردی به نام لاری راسل داسون، ۶۶ ساله اهل تنسی است که پلیس به دلایل سوابق او را کاملا می شناسد.

به گزارش «سی ان ان» سال گذشته لاری راسل باعث برهم زدن یک جلسه مجلس نمایندگان شده بود وی مدعی شده بود که یک «پیامبر» است.

این حادثه در شرایطی روی داده که سنای آمریکا به دلیل تعطیلات عید پاک، روز دوشنبه در تعطیلی به سر می‌برد و اعضای مجلس نمایندگان هم در شهرها و مناطق خود بودند. با این حال به نوشته خبرگزاری فرانسه، واشینگتن در این روزها مملو از گردشگران بوده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده است که پلیس واشینگتن در توئیتر خود اعلام کرد که این حادثه «یک رویداد گذرا بوده و تهدید فعالی در سطح شهر وجود ندارد».

XS
SM
MD
LG