لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۸

چین: نباید اجازه داد که تنش کره شمالی به «مرحله‌ای غیرقابل بازگشت» برسد


ونگ یی، وزیر خارجه چین
ونگ یی، وزیر خارجه چین

گزارش‌ها حاکی است که به دنبال افزایش تنش در شبه جزیره کره، چین روز جمعه به طرف‌های درگیر هشدار داده است که نباید اجازه داد که بحران بر سر کره شمالی به مرحله‌ای «غیرقابل بازگشت و غیرقابل کنترل» برسد.

به گزارش رویترز، پس از آنکه آمریکا در واکنش به حمله شیمیایی در سوریه یک پایگاه هوایی این کشور رابا ۵۹ موشک هدف قرار داد، نگرانی در خصوص اقدامات احتمالی دونالد ترامپ در قبال کره شمالی افزایش یافته است.

آمریکا پیشتر هشدار داده بود که دوره «صبر استراتژیک» در قبال کره شمالی به پایان رسیده است.

با این حال، ونگ یی، وزیر خارجه چین روز جمعه گفته است: ما از طرف‌های درگیر می خواهیم تحریک و تهدید یکدیگر را متوقف کنند و اجازه ندهند که شرایط به مرحله‌ای غیرقابل برگشت و غیرقابل کنترل برسد.

به گزارش رویترز، با تشدید تنش بر سر کره شمالی، یک ناو گروه ضربتی آمریکا با هدایت ناو هواپیما بر«کارل وینسون» به شبه جزیره کره نزدیک شده است.

کره شمالی دولت آمریکا را متهم کرده است که با اعزام ناوگان دریایی خود به منطقه در مسیر «تهدید» و باج خواهی قرار گرفته است.

در همین حال برخی از گزارش‌های ضد ونقیض از آزمایش موشکی کره شمالی همزمان با برگزاری مراسم دولتی « روز آفتاب» به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ»، رهبر و بنیانگذار کره شمالی منتشر یافته است.

همچنین گزارش ها حاکی است که این مراسم روز شنبه با رژه نیروهای مسلح کره شمالی در شهر پیونگ یانگ آغاز شده است.

این درحالی است که آمریکا و کره جنوبی پیشتر نسبت به هرگونه آزمایش موشکی کره شمالی هشدار داده بودند.

XS
SM
MD
LG