لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۱

کلینتون سناتور تیم کِین را به معاونت خود برگزید


هیلاری کلینتون و تیم کین
هیلاری کلینتون و تیم کین

هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دمکرات در اتنخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه تیم کین، سناتور دمکرات ایالت ویرجینیا، را به معاونت خود برگزید.

به گزارش رویترز، هیلاری کلینتون در یک پیام اعلام کرده است: بسیار خوشحالم که به اطلاع شما برسانم که سناتور تیم کین را به عنوان معاون خود برگزیده‌ام و به او خوش امد می گویم.

در صورت پیروزی خانم هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر سال جاری تیم کین معاون اول رییس جمهوری خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی است که این سناتور دمکرات فارغ التحصیل مدرسه حقوق دانشگاه هاروارد است و پیشتر نیز شهردار ریچموند و فرماندار ایالت ویرجینیا بوده است.

منابع مطلع نزدیک به حزب دمکرات می گویند، علاوه بر سناتور کین، کوری بوکر ، سناتور دمکرات ایالت نیوجرسی و تام ویلساک، وزیر کشاورزی دولت اوباما در فهرست نهایی برای تعیین معاون اول نامزد احتمالی حزب دمکرات قرار داشتند. اما در نهایت تیم کین به عنوان معاون هیلاری کلینتون برگزیده شد.

به گزارش رویترز، انتخاب معاون اول توسط هیلاری کلینتون پیش از آغاز گردهمایی ملی حزب دمکرات می تواند به بهبود جایگاه او در افکار عمومی کمک کند.

قرار است گردهمایی ملی حزب دمکرات دوشنبه اغاز شود.

هیلاری کلینتون در مصاحبه با شبکه «سی بی‌اس» گفته است: آنچه را که درباره سناتور کین من دوستم دارم این است که او تا حالا در هیچ انتخاباتی شکست نخورده است. او یک شهردار، فرماندار و سناتوردر کلاس و سطح جهانی بوده است.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری، هفته گذشته مایک پِنس، فرماندار ایالت ایندیانا را به عنوان معاون خود برگزید.

XS
SM
MD
LG