لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۱۸

مهاجمان به سفارت عربستان که بودند؟


سفارت عربستان سعودی در تهران
سفارت عربستان سعودی در تهران

روزنامه شرق روز شنبه در گزارشی درباره حمله کنندگان به سفارت عربستان در تهران نوشت مهاجمان به سفارت کسانی بوده‌اند که تحت امور خیریه و مذهبی فعالیت دارند.

گزارش‌های دیگر و از جمله بیانیه‌ای که پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی دینی نور معرفت پیش از حمله به سفارت عربستان منتشر کرده بود، حکایت از آن دارد که این گروه با آیت‌الله خامنه‌ای هم دیدار داشته است.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور، روز پنجشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور درباره حمله کنندگان به سفارت عربستان در تهران گفت همه ابعاد این حمله روشن‌شده و مهاجمان افرادی سازماندهی شده ‌بوده‌اند که بیش از ١٠ سال در کرج و تهران فعالیت دارند که محور فعالیت آنان، امور خیریه و کار‌ها و فعالیت‌های مذهبی است که دانسته یا ندانسته نیز از سوی مسئولان تحت عنوان مسائل مذهبی و هیأتی به آنان کمک شده است.

در گزارش‌های مقام‌های مسئول نامی از مهاجمان برده نمی‌شود اما نشانه‌هایی که معاون وزارت کشور می‌دهد سرنخ‌هایی را به دست می‌دهد که موسسه فرهنگی دینی نور معرفت به رهبری حسن کرد میهن که مداح هم هست، حلقه کلیدی حمله به سفارت عربستان در تهران بوده است.

گزارش جواد کوروشی درباره هویت مهاجمان به سفارت عربستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:25 0:00
لینک مستقیم

سایت خبری عصر ایران به نقل از خبرگزاری آنا نوشت که حسن کردمیهن، مدیر مؤسسه فرهنگی دینی بهشت، در جمع جوانان مذهبی گفته است با حمله به سفارت انگلیس مخالف بوده است اما سفارت عربستان متفاوت است چون عربستان رأس‌الفتنه است.

محمد جواد اکبرین تحلیلگر و پژوهشگر دینی در پاریس می‌گوید اشاره‌های آقای خامنه‌ای پس از رویداد حمله به سفارت عربستان به این تحلیل اجازه می‌دهد که بگوییم احتمالا نزدیکان آقای خامنه‌ای در جریان این رویداد بوده‌اند و اکنون زمینه مصون ماندن این مهاجمان فراهم می‌شود. (ادامه این گزارش را بشنوید.)

XS
SM
MD
LG