لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۶

حمله سایبری باعث اختلال در شماری از سرویس‌های اینترنتی شد


گزارش‌ها حاکی است که روز جمعه حمله سایبری به شرکت خدمات اینترنتی «داین» در آمریکا باعث بروز اختلال در شماری زیادی سرویس‌های اینترنتی از جمله توییتر، پی پل، آمازون و نت‌فلیکس شده است.

به گزارش رویترز، شرکت کمتر شناخته شده «داین» که خدمات اینترنتی در اختیار وب سایت های پربازدید جهان قرار می‌دهد، اعلام کرده است که این حمله ابتدا از شرق آمریکا آغاز شد و سپس به سراسر آمریکا سرایت کرد.

این شرکت می‌گوید، نمی‌داند که چه فرد یا گروهی این حملات سایبری را انجام داده است.

«داین» که مقر آن در نیوهمپشایر است، اضافه کرده که ابتدا توانسته حمله صبح جمعه را که به مدت دو ساعت سرویس‌دهی را مختل کرد، کنترل کند اما حمله دوم که عصر جمعه رخ داد، آسیب بیشتری ایجاد کرده است.

این شرکت همچنین شامگاه جمعه اعلام کرد که در حال مقابله با موج سوم این حمله است، حملاتی که از نقاط مختلف جهان تدارک دیده می‌شوند.

«داین» تاکید کرده است که این حمله از طریق میلیون‌ها کامپیو‌تر، وب‌کم و چاپگر در سراسر جهان به صورت انبوه با حمله به یک سرور، آن را از کار می‌اندازند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا، روز جمعه اعلام کرد که هنوز مشخص نشده چه گروهی این حمله سایبری را انجام داده‌اند اما این وزارت‌خانه در حال بررسی «تمامی امکان‌های موجود» است

به گزارش رویترز، در حالی این حملات سایبری انجام شده که طی ماه‌های اخیر نگرانی از احملات سایبری در آمریکا افزایش یافته و هکر‌ها شماری از ایمیل‌ها نهاد‌ها، احزاب و افراد را هک کردند.

در ماه‌ گذشته، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در آمریکا، مقامات امنیتی، هشدارهای متعددی در مورد تهدیدهای سایبری مطرح کردند.

XS
SM
MD
LG