لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۶

پربیننده‌ترین مناظره تاریخ؛ ۸۴ میلیون نفر رویارویی کلینتون و ترامپ را تماشا کردند


گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۸۴ میلیون نفر شامگاه دوشنبه مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از طریق تلویزیون تماشا کردند. این تعداد بیینده یک رکورددر عمر ۶۰ ساله پخش تلویزیونی مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود و از آن به عنوان پربیننده‌ترین مناظره تاریخ انتحابات این کشور یاد شده است.

به گزارش «سی ان ان» کمپانی «نیلسون» اعلام کرده است، ۸۴ میلیون نفر از طریق ۱۳ شبکه تلویزیونی آمریکایی نخستین مناظره دو نامزد حزب دمکرات و جمهوریخواه را مشاهده کردند.

کمپانی «نیلسون»که دفتر ان در بریتانیا است، یک شرکت بین المللی در حوزه اطلاعات و اندازه گیری است.

طبق این گزارش، میلیون‌ها نفر نیز این مناظره را به صورت زنده از طریق اینترنت مشاهده کرده اند.

«نیلسون» همچنین گفته است: ۸۴ میلیون نفر در خانه‌های خود و از طریق تلویزیونی‌ها خانگی این مناظره را نگاه کرده اند و این عدد شامل کسانی که در گردهمایی ها، رستوران ها،دفاتر کاری ومهمانی‌ها این مناظره را مشاهده کرده اند، نمی شود.

«سی ان ان» می گوید، با توجه به این که آمار اعلام شده تنها شامل مشاهده کنندگان این مناظره از طریق منازل است، تعداد واقعی کسانی که این مناظره را به صورت زنده مشاهده کرده اند بسیار بیشتر از ۸۴ میلیون نفر است.

شبکه «ان بی‌سی» که لستر هالت، خبرنگار آن مجری این مناظره بود بیشترین بیننده را در بین شبکه‌های تلویزیونی داشته است.طبق این گزارش ۱۸ میلیون نفر از طریق شبکه «ان بی‌سی» این مناظره را مشاهده کرده اند.

۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طریق شبکه «ان بی‌سی»، ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق شبکه «سی بی‌اس»، ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از طریق فاکس نیوز، ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از طریق سی ان ان ، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفراز طریقشبکه فاکس و چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از طریق شبکه «ام اس ان بی‌سی» این مناظره را مشاهده کرده اند.

این گزارش می افزاید مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ همچنین در بین شبکه اسپانیایی زبان آمریکا یک رکورد به جای گذاشته و چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق دو شبکه این مناطره را مشاهده کرده اند.

مناظره باراک اوباما و میت رامنی در سال ۲۰۱۲ بیش از ۶۷میلیون بیننده داشت.

پیشترپیش بینی شده بود که این مناظره ۱۰۰ میلیون بیننده خواهد داشت.

این مناظره ۹۰ دقیقه ای نخستین مناظره از سه مناظره ای بود که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه و هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات قرار است برگزار کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم نوامبر سال جاری برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG