لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۲

استقبال نتانیاهو از تایید فریدمن به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل


دیوید فریدمن
دیوید فریدمن

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل، روز پنجشنبه از اقدام سنای آمریکا در تایید دیوید فریدمن به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در اسرائیل استقبال کرده است.

به گزارش رویترز،سنای آمریکا روز پنجشنبه با ۵۲ رای موافق در مقابل ۴۶ رای مخالف دیوید فریدمن را به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل تایید کرد.

طبق این گزارش درحالی که اکثر دمکرات‌ها در سنابا انتصاب دیوید فریدمن مخالف بودند، تنها دو سناتور دمکرات با پیوستن به جمهوریخواهان به وی رای موافق دادند.

رویترز می گوید، دیوید فریدمن سابقه دیپلماتیک ندارد و از دوستان نزدیک دونالد ترامپ محسوب می شود. وی قبلا وکیل حوزه ورشکستگی بوده است.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در پیامی توییتری نوشته است: از دیوید فریدمن سفیر تازه آمریکا در اسرائیل به عنوان نماینده رییس جمهوری ترامپ و یک دوست نزدیک اسرائیل به گرمی استقبال خواهد شد.

رویترز می گوید، پس از سال‌ها اصطکاک بین باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو، انتخاب دیوید فریدمن به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل توسط دونالد ترامپ نشانه‌ای از تغییر رویکرد دولت تازه آمریکا در قبال اسرائیل محسوب می شود.

سناتور باب کورکر، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا نیز از تایید دیوید فریدمن استقبال کرده و گفته است: او مدافع پرشور روابط آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

این در حالی است که دمکرات از انتخاب دیوید فریدمن انتقاد کرده و گفته اند، اظهارات او می تواند به تشدید تنش‌ها در منطقه بیانجامد.

XS
SM
MD
LG