لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۲

هشدار دادستان تهران درباره برگزاری هرگونه تجمع پس از اعلام تایید صلاحیت‌ها


دادستان تهران می گوید، عده‌ای فکر می‌کنند می‌توانند حوادث تلخ سال ۸۸ را تکرار کنند.
دادستان تهران می گوید، عده‌ای فکر می‌کنند می‌توانند حوادث تلخ سال ۸۸ را تکرار کنند.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، روز چهارشنبه ۳۰ فروردین نسبت به برگزاری هرگونه «تجمع» و « فراخوان» پس از اعلام احراز صلاحیت‌ها هشدار داده و گفته است، با این گونه تجمع‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضاییه، عباس جعفری دولت آبادی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ و اعلام نتایج احراز صلاحیت کاندیدها از سوی شورای نگهبان در هفته آینده، اظهار داشت: «عده‌ای فکر می‌کنند می‌توانند حوادث تلخ سال ۸۸ را تکرار کنند، دستگاه قضایی و سایر مسؤولان اجازه نخواهند داد عده‌ای برای برهم زدن امنیت کشور و انتخابات، تلاش‌های واهی کنند.»

اشاره دادستان تهران به اعتراضات به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ است که تهران و شماری از شهرهای ایران برای ماه‌ها شاهد تظاهرات اعتراضی بود. در این اعتراضات ده‌ها نفر کشته شدند.

عباس جعفری دولت آبادی با هشدار « به همه کسانی» که در صدد برگزاری تجمع پس از اعلام احراز صلاحیت‌ کاندیدها هستند، گفته است:« با هرگونه تجمع، فراخوان‌های غیرقانونی، اقدامات ایذایی و اقداماتی که برخلاف قانون توسط کاندیداها و یا رسانه‌ها صورت گیرد برخورد خواهد شد.»

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران و رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری،نیز پیشتر در بیانیه‌ای نسبت به برگزاری تجمع طرفداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هشدار داده بود.

در همین زمینه محسن همدانی، معاون امنیتی استاندار تهران ۲۵ اردیبهشت از قصد حامیان محمود احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمعی مقابل منزل این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خبر داده و گفته بود که «دستور ما جلوگیری از برگزاری این تجمع است.»

آقای همدانی افزوده بود که «هیچ ‌گونه مجوزی برای تجمع حامیان نامزدهای انتخاباتی صادر نشده است»، چرا که «این تجمعات تبلیغات زودهنگام بوده و تخلف محسوب می‌شود».

نامزدی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران با واکنش هایی از سوی اصولگرایان و اصلاح طلبان روبه رو شده است. شماری از چهره های اصولگرا خواستار رد صلاحیت آقای احمدی نژاد شده اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران قرار است که روز ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار شود و بر اساس آماری که وزارت کشور ایران منتشر کرده است، بیش از ۱۶۰۰ نفر برای رقابت در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

از جمله این نامزدها می‌توان به ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین، حمید بقایی، معاون پیشین رئیس‌جمهوری سابق، محمد هاشمی، رئیس اسبق رادیو و تلویزیون ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، اشاره کرد.

XS
SM
MD
LG