لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

شرکت هواپیمایی مصر: قطعات پیدا شده متعلق به پرواز ۸۰۴ نیست


یک هواپیما خطوط هوایپمایی مصر در فرودگاه پاریس.
یک هواپیما خطوط هوایپمایی مصر در فرودگاه پاریس.

در حالی‌که جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدیده شده مصری ادامه دارد، معاون مدیر شرکت ملی هواپیمایی مصر، پنجشنبه گفته است، قطعات پیدا شده در دریای مدیترانه متعلق به هواپیمای این شرکت نیست.

هواپیمای ایرباس ای-۳۲۰ ، پرواز ام‌اس ۸۰۴ در بامداد پنجشنبه با ۶۶ مسافر و خدمه از پاریس عازم قاهره بود که برفراز دریای مدیترانه ناپدید شد.

احمد عادل، معاون مدیر شرکت ملی هواپیمایی مصر، در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» اظهار داشت، که جستجو و عملیات تجسسی برای کشف این هواپیما ادامه دارد.

معاون مدیر شرکت ملی هواپیمایی مصر می گوید، مصری ها نقشی در جستجو ندارند بلکه هم اکنون نیروهای یونانی کار تجسس را به عهده دارند و ما اطلاعات را از آنها دریافت می کنیم.

پیشتر یک سخنگوی ستاد کل دفاع عمومی یونان گفته بود، که قطعات شناوری در ۳۷۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره کرت مشاهده شده اند.

احمد عادل در ادامه گفته است، بیشتر گمانه زنی ها هم اکنون بر احتمال حمله تروریستی به این هواپیما متمرکز شده است. طبق این گزارش این هواپیما ۵۶ مسافر و ۱۰ خدمه داشته است.

این در حالی است که شریف اسلامی، نخست وزیر مصر گفته است هنوز برای نتیجه گیری قطعی در خصوص این که هواپیمای ایرباس ای-۳۲۰ بر اثر انفجار سقوط کرده، زود است.

در همین زمینه، وزیر هوانوردی مصر نیز پیشتر گفته بود، احتمال این که ایرباس ای-۳۲۰ به علت یک عملیات تروریستی سقوط کرده باشد، بیشتر از احتمال نقض فنی است .

پانوس کامنوس، وزیر دفاع یونان، گفته است که این هواپیما دقایقی پس از عبور از حریم هوایی این کشور ناگهان بیش از شش هزار متر پایین رفته و پس از یک چرخش سریع در حریم هوایی مصر در دریای مدیترانه سقوط کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقام های آمریکایی نیز گفته اند، از آنجا که همچنان گروه های «تروریستی» برای حمله به هواپیماهای مسافری اهمیت بیشتری قائل هستند، احتمالا دلیل سقوط هواپیمای مصری می تواند عملیات تروریستی باشد.

این مقام ها تصریح می کنند، سقوط ایرباس ای-۳۲۰ می تواند یادآور سرنگونی هواپیمای روسیه در اثر انفجار بر فراز صحرای سینا باشد.

این هواپیما مهرماه گذشته با ۲۲۴ سرنشین سقوط کرد. گروه حکومت اسلامی مسوولیت بمب‌گذاری در این هواپیما را بر عهده گرفت.

XS
SM
MD
LG