لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۶

عزت الله انتظامی: آقای رییس جمهور به وعده خود برای رفع حصر عمل کنید


عزت الله انتظامی، بازیگر معروف سینمای ایران
عزت الله انتظامی، بازیگر معروف سینمای ایران

عزت الله انتظامی، بازیگر معروف سینمای ایران در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، از وی خواسته مساله حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را «حل کند.»

کلمه، وب سایت نزدیک به میرحسین موسوی روز چهارشنبه ۲۶ اسفند متن این را منتشر کرده است. در این نامه آمده است: «جناب آقای رئیس‌جمهور، شما با به سرانجام رساندن یکی از وعده‌های انتخاباتی تان، توانستید سایه شوم تحریم‌ها را از طریق مذاکره و گفتگو از سر ملت بردارید. آیا وقت آن نرسیده است تا به دیگر وعده انتخاباتی تان، یعنی برداشته شدن حصر از سه بزرگوار – سرکار خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی – عمل کنید؟»

حسن روحانی در جریان فعالیت‌های خود برای انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲ وعده داده بود که در راستای حل مساله حصر اقدام خواهد کرد.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، به همراه زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی، از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر به سر می‌برند.

این بازیگر سینمای ایران در بخش دیگری از نامه خود گفته است، «بزرگ‌ترین دست‌آورد» حل مساله حصر افزایش اعتماد و اتحاد ملی خواهد بود.

عزت الله انتظامی با طرح این پرسش که «چرا در انجام این وعده تعلل می‌کنید؟» تصریح کرده است: «چگونه می‌توان با قدرت‌های بزرگ جهان بر سر کسب منافع ملی بر سر یک میز نشست و چانه زد و بالاخره به نتیجه هم رسید، اما نمی‌توان با مسئولان کشور بر سر منافع ملی مذاکره کرد؟ مگر می‌شود مسئله‌ای با این اهمیت همچنان لاینحل باقی بماند؟»

وی اضافه کرده است: «شما بیش از دو سال بی‌وقفه با همتی ستودنی پیگیر حل مسئله تحریم‌ها بوده‌اید. حال همتی کنید و مسئله مهم داخلی را هم با همین شیوه حل کنید. کدام مسئول مملکتی است که خواهان لاینحل باقی ماندن مسائل باشد؟ مگر می‌شود مسئله‌ای با این اهمیت را نادیده گرفت و خواهان همبستگی ملی هم شد؟ نادیده گرفتن حقایق و چشم بستن بر آن‌ها، فقط به دشوار‌تر شدن حل آن‌ها می‌انجامد.»

این بازیگر سینما در پایان نامه خود گفت است: «من عزت الله انتظامی در انتهای راه دراز عمر نود و چند ساله‌ام، این امید را دارم که با تدبیر و عقلانیت این مسئله نیز همچون مسئله تحریم‌ها ختم به خیر شود. چون از شما این انتظار را دارم که در آستانه نوروز مسئله حصر را هم حل کنید تا موجبات وحدت ملی در جامعه فراهم آید.»

پیشتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی گفته بود که دولت در مساله «حصر» تصمیم گیرنده نهایی نیست.

وی ششم بهمن ماه، گفته بود: «من شاهد هستم تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است و ما به اندازه وسع‌مان تلاش می‌کنیم. در برخی موارد حتی بیش تر از وسع‌مان تلاش کردیم، اما در این زمینه تصمیم‌گیرنده نهایی دولت نیست.»

XS
SM
MD
LG