لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۴

استقلال برد، نفت به صدر جدول رسید


در آغاز هفته بيستم ليگ برتر فوتبال ايران، استقلال در ورزشگاه آزادی با گل دقيقه ۹۴ سجاد شهباززاده از سد پيکان گذشت تا بار ديگر در لحظات پايانی مسابقه، هر سه امتياز بازی را از آن خود کند.

پيش از اين بازی، نفت تهران ۳-۱ سايپا را شکست داد تا با يک بازی بيشتر نسبت به فولاد خوزستان در صدر جدول قرار بگيرد. فولاد برای بازگشت به رتبه نخست بايد سپاهان رده چهارمی را از پيش رو بردارد.

شاگردان عليرضا منصوريان در حضور حدود ۲۰۰ نفر به صدر جدول رسيدند. ليگ برتر ايران احتمالاً تنها ليگ حرفه‌ای فوتبال جهان است که بازی خانگی تيم صدرنشينش فقط اين تعداد تماشاگر دارد!

لئوناردو پادوانی از روی نقطه پنالتی گل اول نفت را زد. اميرارسلان مطهری در همان نيمه نخست، نتيجه را ۲-۰ کرد. اين بازيکن که عضو تيم ملی اميد هم هست، در آغاز نيمه دوم تيمش را ۳-۰ پيش انداخت.

سايپا از روی نقطه پنالتی توسط حامد شيری توانست يکی از گل‌ها را جبران کند. در نيمه نخست اين بازی سجاد مشکل‌پور از سايپا با دريافت کارت قرمز اخراج شد.

در بازی استقلال و پيکان هم ساکت الهامی کمک مربی پيکان به دليل اعتراض به داور در دقيقه ۱۰ کارت قرمز گرفت.

در دقيقه ۲۵ اين مسابقه، ضربه اميد ابراهيمی بعد از برخورد با ديوار ‌دفاعی به تيرک افقی دروازه پيکان خورد و روانه کرنر شد تا مهم‌ترين اتفاق نيمه نخست رقم بخورد.

نيمه دوم را هم استقلال هجومی آغاز کرد و موقعيت‌های بيشتری نسبت به تيم رقيب داشت. اما پيکان با سه بازيکن و سرمربی سابق استقلال، سختکوشانه مقاومت می‌کرد.

در دقيقه ۸۸ پيکان موفق به گلزنی شد و توپ‌ربايی سعيد دقيقی از طالب‌لو که زمين افتاده بود، باعث شد قفل دروازه استقلال بشکند اما تورج حق‌وردی داور مسابقه گل را مردود اعلام کرد.

در دقيقه ۹۴ دفع ناقص رحمتی باعث شد سجاد شهبازاده با ضربه سر دروازه پيکان را باز کند.

استقلال با اين پيروزی ۳۷ امتيازی شد و در رده سوم جدول قرار گرفت. در ترکيب اين تيم وحيد طالب‌لو، اميرحسين صادقی، حنيف عمران‌زاده، خسرو حيدری (مجيد حسينی)، يعقوب کريمی (محمدرضا خرسند‌نيا)، اميد ابراهيمی، ميلاد فخرالدينی، هاشم بيک‌زاده، رضا عنايتی، سجاد شهباززاده و آرش برهانی (ميلاد نوری) بازی کردند.

محمود شيعی مديرعامل پيکان پس از شکست تيمش گفت: داور حق پيکان را خورد. گل ما که مردود اعلام کرد درست بود و گل آنها که صحيح اعلام کرد، خطا بود. من از کسانی که بازی را از تلويزيون ديدند پرسيدم. طالب‌لو در آن صحنه با پا رفته و خطايی اتفاق نيفتاد.

عبدالصمد مرفاوی سرمربی پيکان هم گفت: گل صحيح ما را مردود اعلام کردند. ضمناً پنج دقيقه وقت اضافه زياد بود ولی استقلال بايد می‌برد. بدون هيچ دليلی مربی ما را اول بازی اخراج کردند اما مربيان استقلال همگی فرياد می‌زدند و داور واکنشی نشان نمی‌داد.

مرفاوی که خود ستاره سابق و سرمربی پيشين استقلال است، وقتی با اين سوال مواجه شد که مقصودش از جمله "استقلال بايد می‌بُرد" چيست؟ پاسخ داد: يعنی بايد می‌برد. به خاطر اينکه به صدر جدول برود!

امير قلعه‌نويی هم در پايان بازی گفت: توانستيم سه امتياز حساس و حياتی را بگيريم. خيلی‌ها می‌گفتند بدون جاسم کرار به مشکل می‌خوريم اما ديديد که به تيم تبديل شده‌ايم.

XS
SM
MD
LG