لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۰

کرزی برای دور دوم ریاست جمهوری سوگند یاد کرد


حامد کرزی روز پنج‌شنبه برای دور دوم ریاست جمهوری سوگند یاد کرد.
حامد کرزی روز پنج‌شنبه برای دور دوم ریاست جمهوری سوگند یاد کرد.
حامد کرزی روز پنج‌شنبه برای دومین دور ریاست جمهوری افغانستان سوگند یاد کرد و وعده داد که با فساد در این کشور مبارزه کند.

حامد کرزی از سوی کشورهای غربی تحت فشار قرار دارد تا فساد را از دستگاه‌های دولتی بزداید؛ وی بارها در برابر انتقادهای غربی‌ها از دولت و بستگانش واکنش تند و خشمگینانه از خود نشان داده است.

حامد کرزی تاکید کرد که در پنج سال دوم ریاست جمهوری خود هرچه در توان دارد صرف اصلاحات در افغانستان کند و همچنین قول داد که نیروهای افغانستان در پنج سال آینده کنترل این کشور را به دست بگیرند.

وی همچنین اظهار داشت که «مسئله تروریسم بین‌المللی» در افغانستان در این مدت حل خواهد شد.

حامد کرزی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: «ما تلاش داریم به بهترین وجه اصلاحات اجتماعی، قضایی، و اجرایی در کشورمان به اجرا درآوریم.»

وی افزود: «رئیس جمهور بودن وظیفه سنگینی است و ما تلاش خواهیم کرد به بهترین وجه و خالصانه این مسئولیت را در آینده به انجام برسانیم.»



در مراسم تحلیف حامد کرزی مقام‌ها و دیپلمات‌هایی از ۴۰ کشور حضور داشتند؛ هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان، و دیوید میلی‌بند، وزیر خارجه بریتانیا، از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند؛ از ایران نیز محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، در این مراسم حضور یافت.

حامد کرزی در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت که به زودی در کابل کنفرانسی برگزار خواهد شد که در آن راه‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر و فساد به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

حامد کرزی در حالی برای پنج سال دوم ریاست جمهوری افغانستان سوگند یاد کرد که رقیب او، عبدالله عبدالله، به نشانه اعتراض به شرایط «غیرمنصفانه» از شرکت در دور دوم انتخابات کناره گرفت.
XS
SM
MD
LG