لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۶

دیدار محمد خاتمی با دختران موسوی و رهنورد


میرحسین موسوی و محمد خاتمی؛ مرداد ۸۸
میرحسین موسوی و محمد خاتمی؛ مرداد ۸۸
محمد خاتمی و همسرش با دختران موسوی و رهنورد دیدار کرده‌اند و درباره برخوردهای صورت‌گرفته با آنان ابراز تاسف کرده‌اند.

وبسایت کلمه روز پنجشنبه سوم اسفند ماه گزارش داده است که محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران همراه با همسرش با دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد دیدار کرده‌اند و درباره برخوردهای اخیر صورت‌گرفته با آنان، اظهار تاسف کرده‌اند.

آقای خاتمی در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که هر چه زودتر این نوع رفتارها متوقف شود و «کارها با درایت و رعایت قانون و اخلاق در همه حال انجام شود».

پیش از این در ۳۰ بهمن ماه کلمه گزارش داده بود که کوکب موسوی، دختر ارشد میرحسین موسوی، بار دیگر به دادسرای زندان اوین احضار شده و این بار تحت بازجویی سه‌ساعته نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

طبق این گزارش، در این بازجویی سه‌ساعته که از ساعت ده صبح این روز آغاز شده بود، از کوکب موسوی خواسته شده که امضا دهد و مسئولیت بیانیه‌ها و مصاحبه‌های اخیر خود را بپذیرد.

در ۲۳ بهمن‌ماه، نرگس و زهرا موسوی از سوی ماموران به مدت چند ساعت بازداشت شدند.

نرگس موسوی درباره رفتار ماموران در آن روز گفت: «یکی از آنها دستش را بالا برد و گفت چنان می‌زنم توی دهانت که دندانهایت بریزد داخل دهانت... من را جلوی چشم فرزندم تهدید به قتل کردند. زمانی که داشتند خانه را تفتیش می‌کردند یکی از همان آقایان به من گفت اگر دست او بود از ساختمان من را پایین پرت می‌کرد.»

این دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد همچنین به وبسایت خبری جرس گفت که در سال‌های گذشته به همراه دو خواهر دیگرش از سوی مأموران تحت «فشارهای مکرر» بوده‌اند و همین فشارها منجر به جدایی‌ همسرش شده است.

خانم موسوی در این گفت‌وگو که روز پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه منتشر شد، گفت: «از بازجویی همسر سابقم شروع شد تا کتک زدن شوهر خواهرم و اخراج خواهرم که دارای دکترا است و یک استاد دانشگاه بود و به این نحو کنار زده شد. خود من هم امنیت شغلی نداشتم. هر وقت که کاری را شروع می‌کردم اختلال ایجاد می‌کردند و برای همکاران و در محیط کار مزاحمت برایم ایجاد می‌کردند.»

به گزارش وبسایت کلمه، محمد خاتمی حدود دو ماه پیش نیز برای دیدن دختران آقای موسوی به منزل یکی از آنها رفته بود. او همچنین پس از آنکه ماموران دادستانی هفته پیش منزل زهرا و نرگس موسوی را بازرسی کرده و آنها را برای بازجویی با خود برده بودند، با آنها تلفنی گفت‌وگو و از آنان دلجویی کرده بود.

طبق این گزارش، آقای خاتمی از ادامه حصر میرحسین موسوی و همسرش ابراز تاسف کرده و اظهار امیدواری کرده است که این حصر هرچه زودتر برداشته شده و امکان ارتباط آزاد آنها با خانواده و مردم برقرار شود.

رئیس جمهور سابق ایران گفته است: «ما می‌توانیم از ظلم‌ها و تهمت‌هایی که به ما روا داشتند بگذریم، اما نگرانی از آینده ایران قابل چشم‌پوشی نیست. ما نگران ایرانیم.»

میرحسین موسوی و همسر او، زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۸۹ در حصر خانگی به‌سرمی‌برند. مهدی کروبی نیز از آن زمان در شرایط مشابهی بوده است.
XS
SM
MD
LG