لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۱

فاطمه کروبی به عسگر اولادی: به جای فرافکنی مناظره کنید


فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی، در نامه‌ای به حبیب الله عسگر اولادی، عضو ارشد جمعیت موئتلفه اسلامی، نسبت به سخنان او درباره ضرورت «توبه» میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان پیش‌شرطی برای رفع حصر آنها، اعتراض کرد.

به گزارش سحام نیوز، فاطمه کروبی همچنین خواستار آن شد تا زمینه مناظره معترضان ۸۸ را با مجریان و دبیر شورای نگهبان فراهم آورد تا مردم به عنوان هیات منصفه‌ اصلی به قضاوت بپردازند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، حدود ۹۰۰ روز است که در حصر خانگی به سر می‌برند. زهرا رهنورد همسر موسوی همچنان در حصر است.

فاطمه کروبی در نامه خود، با اشاره به نسبت دادن «اتهام‌های واهی و بی‌پایه» از سوی «رسانه‌های ملی و دیگر رسانه‌های وابسته به حاکمیت» به موسوی و کروبی، درباره عملکرد همسر خود پرسیده است که «مگر آقا چه گفت که برای تخریب‌اش شرع و قانون زیر پا گذاشته شد و هر فعل خلاف شرع و قانون مشروع تلقی گردید. آنچه او پیشتر بر زبان و قلم آورد بعد‌ها توسط دوستان خود شما به ادبیاتی متفاوت و بعضا تند‌تر گفته شد. آیا گناه او جز زود فهمی و بصیرت چیز دیگری است؟»

همسر مهدی کروبی، در نامه خود به مواردی همچون حوادث بازداشتگاه کهریزک که در آن دستکم سه تن از بازداشت شدگان کشته شدند و سرکوب اعتراض‌ها اشاره کرد و افزوده است: «او با استناد به قانون اساسی و امام بر میزان رای ملت بودن تاکید کرد. او فریاد بر آورد کسی حق مهندسی و یا تقلب در آرای مردم را ندارد. او گفت تمکین به حق مردم موجب اعتماد و آرامش است و توهین به حق و شعور آنان موجب طغیان.»

فاطمه کروبی که همکار سابق عسگراولادی در هیات منصفه مطبوعات بوده، می‌نویسد: «از شما می‌خواهم یکبار دیگر بیانیه‌ها و سخنان آقا را بخوانید و شرایط امروز کشور را ببینید و به مخالفانش توصیه کنید او را نقد بی‌رحمانه کنند و پاسخ ادعا‌هایش را با استدلال محکمه‌پسند نه با تهمت و تهدید و یا توسل به اوباش در جهت تخریب، حمله و انداختن بمب صوتی درون منزلش دهند.»

خانم کروبی به حصر خانگی موسوی و کروبی هم پرداخته و نوشته است: «از حقوق و اخلاق نمی‌گویم اما آیا رسم مردانگی است هنگامیکه که قلم و قدرت دفاع از این دو عزیز سلب شده، در محکمهٔ مجازیتان آنان را محاکمه و با فرض مجرمانه بودن حکم به مجازات آنان دهید و بعد از تحمل ۳۰ ماه حبس غیر قانونی برای خروج از دایره مجازات، آنان را دعوت به توبه کنید؟»

او به عسگر اولادی پیشنهاد داده است «به ازای فرافکنی در این مورد که دون شان شماست، پیش قدم شوید و در عید سعید فطر امسال زمینه مناظره معترضین ۸۸ را با مجریان و دبیر شورای نگهبان فراهم آورید تا مردم بعنوان هیئت منصفه‌ای اصلی به قضاوت در این امر مهم ملی بپردازند.»

به تازگی آقای عسگر اولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، در حاشیه مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین گفته بود: «از موسوی و کروبی درخواست دارم که با توجه به اینکه ماه رمضان ماه توبه است نسبت به امام و رهبری و نظام شرایطی را ایجاد کنند و عید فطر امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری بگیرند.»

او افزوده بود: «ما هنوز معتقد نیستیم که موسوی، کروبی و خاتمی فتنه‌گر هستند ما معتقدیم اطراف اینها کسانی هستند که از آنان سوءاستفاده می‌کنند و آنها را در شرایطی قرار داده‌اند که واکنش‌هایی این چنینی داشته باشند.»

«فتنه» اصطلاحی است که اصولگرایان، در توصیف اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال۸۸ به کار می‌برند.

محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران نیز ۳۱ تیر که میهمان یکی از مجموعه نشست‌های «شهر آرامش» در انجمن شاعران ایران بود، گفت: «از خدا می‌خواهیم که این فضا باز‌تر بشود. به خصوص با رفع حصر از عزیزانمان جناب آقای مهندس موسوی، جناب آقای کروبی و سر کار خانم رهنورد و آزادی زندانیان.»
XS
SM
MD
LG