لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۰

پرسپولیس باز هم بازی باخته را از استقلال برد


حنیف عمران‌زاده در جدالی روی هوا با محسن بنگر در دربی ۷۹
حنیف عمران‌زاده در جدالی روی هوا با محسن بنگر در دربی ۷۹

در آخرين بازی از دور رفت ليگ برتر فوتبال ايران، هفتاد و نهمين شهرآورد تهران برگزار شد و پرسپوليس باز هم از شکست، پيروزی ساخت. در اين بازی قرمزپوشان با نتيجه ۲-۱ از سد استقلال گذشتند.

اين مسابقه همواره پر حاشيه، پس از ۳۳ ماه، سرانجام رنگ گل به خود ديد. چهار ديدار قبلی دو تيم با تساوی بدون گل پايان يافته بود.

با اين نتيجه پرسپوليس به رده هفتم صعود کرد و استقلال هم دور رفت را با رده پنجمی به پايان رساند. تراکتورسازی تبريز، نفت تهران، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان در صدر قرار دارند.

از سيزدهم بهمن ۱۳۹۰ وقتی ايمون زايد مهاجم ليبيايی – ايرلندی پرسپوليس شاگردان دنيزلی را ۱۰ نفره از شکست دو بر صفر به برتری ۳-۲ رساند، تا بازی امروز به عنوان آخرين گلزن شهرآورد محسوب می‌شد.

اين برد در حالی رقم خورد که استقلال در نيمه نخست با گل سجاد شهباززاده پيروز شده بود اما گل‌های محمد نوری و اميد عاليشاه، پايانی تلخ برای شاگردان امير قلعه‌نويی رقم زد.

طلسم شکست‌ناپذيری سرمربی استقلال در شهرآورد تهران شکست. سرمربی پرسپوليس هم رکورد نباختن مقابل استقلال را تداوم بخشيد. پرسپوليس در حالی برنده شد که اميد عاليشاه پس از گلزنی، با رفتاری غير حرفه‌ای پيراهنش را درآورد تا با کارت زرد دوم از بازی اخراج شود و پرسپوليس دقايقی پر اضطراب را با يک يار کمتر بازی کند.

گل استقلال در واپسين لحظات نيمه اول به ثمر رسيد. خسرو حيدری با سماجت، کرنر گرفت. همين کرنر باز به او رسيد تا با ارسالی استادانه سجاد شهباززاده را بين تجمع بی هدف مدافعان پرسپوليس صاحب توپ کند.

شهباززاده که موفق‌ترين مهاجم نيم فصل استقلال بود، توپ را به تور رساند تا تيمش را برنده به رختکن ببرد.

نيمه دوم در حالی که نا آمادگی آندرانيک تيموريان در وسط زمين، بازی ضعيف پژمان نوری، اشتباهات هاشم بيک‌زاده و بازی نمايشی عمران‌زاده به جای انجام وظايف دفاعی مشهود بود، برگردان مهدی طارمی به تير دروازه خورد.

سرانجام حملات سنگين پرسپوليس به بار نشست و محمد نوری توانست بازی را به تساوی بکشاند. نوری پيراهنش را درآورد و کارت زرد گرفت. او پيش از آمدن درخشان به پرسپوليس نيمکت نشين شده و موقعيتش در تيم ملی را هم از دست داده بود.

در دقيقه ۸۱ پرسپوليس گل دوم را زد. ارسال از جناح چپ و ضربه سر عاليشاه، دومين گل را برای سرخپوشان ثبت کرد.

خط دفاعی متزلزل استقلال و ناهماهنگی با سنگربان اين تيم که مشخص نبود چرا هر توپی را دفع می‌کند، بر سر بازيکنان تيمش فرياد می‌کشد، از مهم‌ترين دلايل رقم خوردن گل با ضربه سر توسط کوتاه قامت‌ترين بازيکنان پرسپوليس بود.

در ادامه استقلال روی دروازه پرسپوليس خيمه زد و مهم‌ترين فرصت را هم اميرحسين صادقی در دقيقه ۸۵ به دست آورد که توپ او به تير دروازه خورد.

حميد درخشان پس از پيروزی مقابل استقلال در نشست خبری گفت: به خاطر بی تجربگی عاليشاه ۱۰ نفره شديم اما بچه ها با تمام توان بازی کردند. می‌توانستيم گل‌های بيشتری بزنيم. آرامش در تمرينات، کمک کرده موفق شويم. خيلی کار داريم برای قهرمان شدن و بايد تيم را تقويت کنيم.

سرمربی پرسپوليس درباره تاثير غيبت پيام صادقيان در اين بازی گفت: به صراحت می‌گويم که تيم من روی مهره نمی‌چرخد.

امير قلعه‌نويی سرمربی استقلال نيز گفت: اگر اشتباه فردی نبود با اختلاف می‌برديم اما غياثی هم گفته که پنالتی بوده، تعجب می‌کنم داور چرا بنگر را اخراج نکرد و چرا به فخرالدينی کارت داد؟ نمی‌دانم چرا داوران نسبت به ما اين شکلی شدند. بازی با صبا هم به فخرالدينی کارت دادند. بازی با تراکتورسازی ۱۱ خطا روی جاسم کرار شد و داور عکس‌العملی نشان نداد.

قلعه‌نويی معتقد بود بازيکنانش در نيمه دوم از روی شکم سيری بازی کردند. او بيک‌زاده را مقصر به ثمر رسيدن گل نخست حريف معرفی کرد.

بهرام افشارزاده مديرعامل استقلال پس از شکست تيمش گفت: به نظرم تيم اصلاً خوب بازی نکرد و کادرفنی بايد نقشه B خود را در نيمه دوم ارائه می‌کرد. استقلال نياز به يک بدنساز خوب دارد. تيم دچار افت بدنی شد و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

مديرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به اين سوال که آيا با اسکوچيچ سرمربی فولاد خوزستان مذاکره کرده‌ است، گفت: به تنها چيزی که فکر می‌کنم اين است که با قلعه نويی صحبت کنم و حتماً به او تذکر می‌دهيم، چون از عملکرد تيم راضی نيستيم

XS
SM
MD
LG