لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۸

خبرگزاری فرانسه: شناسایی عاملان حمله «شارلی ابدو» در شمال فرانسه


در ادامه جست‌وجو برای عاملان حمله به دفتر مجله «شارلی ابدو»، خبرگزاری فرانسه به نقل از «منابع نزدیک به پرونده» از شناسایی دو برادر مظنون در منطقه‌ای در شمال فرانسه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این منابع می‌گوید که این دو برادر صبح روز پنج‌شنبه توسط مدیر یک پمپ بنزین شناسایی شده‌اند.

دو مظنون ۳۲ و ۳۴ ساله مسلح بوده‌اند.

در حالی که فرانسه هنوز در شوک ناشی از حمله تروریستی به هفته‌نامه شارلی ابدو در پاریس است، پلیس این کشور روز پنج‌شنبه از وقوع یک حادثه تیراندازی دیگر در خارج از پایتخت خبر داد که یک کشته و یک زخمی بر جای گذاشته است.

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری فرانسه، قربانی حادثه یادشده یکی از افراد پلیس است که ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. همچنین یک شهروند عادی نیز در جریان این رخداد مجروح شده است.

این گزارش عنوان می‌کند که مقامات پلیس این کشور تاکید دارند هنوز شواهدی از ارتباط احتمالی میان این رخداد با حمله تروریستی به هفته‌نامه شارلی ابدو به دست نیامده است.

با این حال برنار کازنوو، وزیر کشور، ناگزیر از حضور در صحنه تیراندازی شده که منطقه‌ای در جنوب پاریس است. به گفته آقای کازنو، عامل این تیراندازی هم‌اکنون متواری است.

در همین حال رسانه‌های فرانسوی از وقوع یک انفجار در شهرک ویلفرانچ سور سائون در شرق فرانسه خبر داده‌اند.

به گفته مقامات پلیس، این انفجار در یک مغازه کبابی نزدیکی یک مسجد رخ داده، اما تلفاتی نداشته است.

پلیس فرانسه این انفجار را عمدی دانسته، اما با این حال ارتباطی میان این حادثه به حمله تروریستی روز گذشته در پاریس یا تیراندازی امروز در خارج از پاریس به دست نیامده است.

حادثه تروریستی روز گذشته در پاریس که به مرگ ۱۲ نفر انجامید خونین‌ترین رخداد تروریستی در چند دهه اخیر در فرانسه است که رهبران و مقامات جهان آن را محکوم کرده‌اند.

عاملان این حمله سعید و شریف کواشی، دو برادر فرانسوی الجزایری‌الاصل، و جوانی ۱۸ ساله‌ به نام حمید مراد هستند که ساعاتی پس از حادثه شناسایی شدند.

سعید و شریف کواشی در حال حاضر متواری هستند، اما گزارش‌هایی مبنی بر تسلیم شدن حمید مراد منتشر شده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که شریف و سعید کواشی برای پلیس ضدتروریسم کاملا شناخته شده بودند.

شریف کواشی متولد ۲۸ نوامبر ۱۹۸۲ در پاریس، به‌ خاطر نقشی که در اعزام جهادگرایان به عراق داشت، سال ۲۰۰۸ دستگیر و به سه سال زندان محکوم شد که یک سال و نیم آن تعلیقی بود.

دو سال بعد نام او یک بار دیگر در گزارش پلیس درباره نقشه فرار یکی از اعضای القاعده از زندان به میان آمد که گویای آن بود شریف کواشی هم در این ماجرا نقشی داشته است.

پلیس فرانسه تصاویر شریف کواشی و برادر او، سعید را منتشر کرده است.

XS
SM
MD
LG