لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۹

فرماندار قرچک: نماینده اصولگرا برای تجمع علیه لاری به قوه قضاییه معرفی می شود


 حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای ورامین، در مقابل محل همایش اصلاح طلبان
حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای ورامین، در مقابل محل همایش اصلاح طلبان

فرماندار قرچک ضمن دفاع از مجوز صادر شده برای برگزاری همایش اصلاح طلبان در این شهرستان اعلام کرد که حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای ورامین درمجلس، به همراه دیگر افرادی که در برهم زدن این همایش نقش داشته‌اند، به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

در همین حال آقای نقوی حسینی، ضمن اصرار بر مواضع پیشین خود درباره این همایش اعلام کرد که «با حامیان فتنه گران چه رئیس جمهور و چه وزیر برخورد می‌شود.»

روز پنجشنبه، ۲۸ آبان، قرار بود مراسمی با سخنرانی عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت محمد خاتمی، و مرتضی الویری، از دیگر چهره های اصلاح طلب، در قرچک برگزار شود که عده ای از مخالفان اصلاح طلبان با تجمع در برابر سالن تلاش کردند مانع برگزاری این مراسم شوند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، تعداد این افراد را حدود ۲۰۰ نفر گزارش کرده، اما آقای نقوی حسینی که خود در جمع معترضان حضور داشت، گفته است که معترضان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بودند.

با این حال مسعود مرسلی‌پور، فرماندار قرچک، در مصاحبه‌ای با روزنامه اینترنتی امید ایرانیان اعلام کرد که آقای نقوی حسینی توانسته بود تنها ۵۰ نفر را برای این تجمع «جمع» کند و «این حرکت اتفاقا برای خودش هم بد شد.»

وی با تاکید بر تصمیم فرمانداری بر «شناسایی و برخورد» با شرکت کنندگان در این «تجمع غیر قانونی» گفت که آقای نقوی حسینی به همراه دیگر شرکت کنندگان در این تجمع، «تحویل دستگاه قضایی می‌شود.»

فرماندار قرچک همچنین در واکنش به اعتراض نماینده ورامین به صدور مجوز برای همایش اصلاح طلبان گفت که «چنینی کاری اصلا در حوزه مسوولیت های آقای نقوی حسینی نیست.»

گفته‌های فرماندار قرچک درباره معرفی آقای نقوی حسینی به دادگاه درحالی است که پیش از این دادگاه حمله به بسیاری از تجمع‌های قانونی به نتیجه نرسیده و یا حمله کنندگان تبرئه شده‌اند.

درهمین حال منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: «در غائله قم اسم و شماره تماس متعرضان به دکتر لاریجانی در اختیار قوه قضاییه قرار گرفت و انتظار می‌رود در شرایطی که کد‌ها به این قوه داده شده است با جدیت کامل چنین رفتارهایی خنثی شود.»

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی تاکید کرد که برهم زنندگان سخنرانی های مجوزدار «هزینه اداره کشور را به بهانه های مختلف» افزایش می‌دهند.

درهمین حال محمدرضا خباز، استاندار جدید سمنان، با اشاره به حادثه قرچک گفت که دولت حسن روحانی «با تغییر مدیران برخی استان‌ها این پیام را به مسئولان استانی مخابره کرده است که نباید در این حرکت‌ها دست داشته باشند بلکه موظف به تامین امنیت مردم هستند.»

در ۲۲ بهمن ۹۱، عده ای از روحانیون و افراد لباس شخصی در حالی که عکس های رهبر جمهوری اسلامی را با خود داشتند، با پرتاب کفش و مهر نماز به سمت علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنرانی او در حرم حضرت معصومه قم را قطع کردند.

یک سال بعد قاسم روانبخش، دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن، متعلق به موسسه تحت ریاست محمدتقی مصباح یزدی، از تبرئه خود و دو تن دیگر از اعضای این موسسه در دادگاه ویژه روحانیت در پرونده حمله به سخنرانی آقای لاریجانی در قم خبر داده بود.

با وجود اعتراض مقامات دولتی و برخی نمایندگان مجلس به حادثه قرچک، آقای نقوی حسینی روز شنبه ضمن اصرار بر مواضع خود بار دیگر از عبدالواحد موسوی لاری به عنوان «فتنه گر» نام برد.

وی اضافه کرد: «هر فردی در هر لباس و مقامی چه رئیس جمهور، وزیر و یا استاندار باشد و بخواهد به فتنه گران میدان دهد ما با آن برخورد می‌کنیم.»

نزدیکان آیت الله علی خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی، از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به عنوان «فتنه گر» نام می‌برند.

پس از حادثه قرچک اعضای فراکسیون رهروان ولایت، که از آن به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس نام برده می‌شود، تاکید کرده‌اند که آقای نقوی حسینی از این فراکسیون اخراج شده است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایلنا، بهروز نعمتی گفت که این تصمیم پیش از این گرفته شده و با حادثه قرچک ارتباطی ندارد.

درحالیکه طرح اجرای توافق اتمی وین توسط فراکسیون رهروان ولایت به مجلس ارائه شده بود، آقای نقوی حسینی در مواضعی نزدیک به اعضای جبهه پایداری از این طرح شدیدا انتقاد کرده بود.

در همین حال صفر نعیمی رز، سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت، ۱۴ آبان، اعلام کرده بود که آقای نقوی حسینی به دلیل «همراهی» نکردن با تصمیمات فراکسیون رهروان ولایت، از این فراکسیون اخراج شده است.

XS
SM
MD
LG