لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۰

حضور جرج بوش در گردهمایی انتخاباتی برادرش در کارولینای جنوبی


جرج بوش و همسرش لورا بوش در گردهمایی انتخاباتی جب بوش
جرج بوش و همسرش لورا بوش در گردهمایی انتخاباتی جب بوش

گزارش ها حاکی است که جورج بوش، رییس جمهور سابق آمریکا، روز دوشنبه ۱۵ فوریه برای نخستین بار با حضور در یک گردهمایی انتخاباتی برادرش جب بوش در کارولینای جنوبی، بدون نام بردن از دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواهان از وی انتقاد کرده است.

جرج بوش در نخستین حضورش در یک گردهمایی برای کمک به مبارزات انتخاباتی برادرش در شهر چارلزتان، کارولینای جنوبی گفته است: «می‌دانم که آمریکایی‌ها عصبانی و سرخورده شده‌اند، اما ما به کسی در کاخ سفید نیاز نداریم که آینه خشم و سرخوردگی ما باشد.»

به گزارش آسوشیتدپرس به رغم پیش‌بینی‌ها مبنی بر این که دونالد ترامپ با آغاز انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد نهایی این حزب نتواند نظر رای دهندگان را جلب کند، وی توانسته است در انتخابات نیوهمپشایر به پیروزی برسد و در انتخابات مقدماتی آیووا دوم شود.

این گزارش می‌افزاید، این در حالی است جب بوش در انتخابات مقدمات آیووا و نیوهمپشایر نتوانسته است نظر رای دهندگان را به خود جلب کند و چنانچه درانتخابات مقدماتی در ایالت کارولینای جنوبی در روز شنبه نتیجه چشمگیری کسب نکند، برای حضور در ادامه این انتخابات با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

با این حال، رییس جمهور سابق آمریکا، در این تجمع انتخاباتی گفته است، رای دهندگان باید از نامزدی حمایت کنند که در حد و اندازه عرصه جهانی باشد.

جرج بوش اضافه کرده است: ما به کاندیدایی نیاز داریم که بتواند حامل پیام مثبتی برای سراسر کشور باشد.

در این تجمع انتخاباتی جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا، نیز گفته است، او قادر است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، را در انتخابات سراسر شکست دهد.

در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در نیو همپشایر در هفته گذشته دونالد ترامپ با ۳۸ درصد اول، جان کیسیک، فرماندار ایالت اوهایو، با ۱۶ درصد آرا دوم، تد کروز با ۱۲ درصد آرا سوم و جب بوش با یازده درصد آرا چهارم شدند.

جب بوش هفته گذشته مادرش باربارا را به یک گردهمایی انتخاباتی خود در نیوهمپشایر آورد.

انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه شنبه ۲۰ فوریه در کارولینای جنوبی برگزار خواهد شد و در همین روز انتخابات مقدماتی حزب دمکرات در ایالت نوادا برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG