لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

شمشير باز گروگان گرفته شده در خاش آزاد شد


گزارش ها حاکی است که استاندار سيستان بلوچستان از آزادی حامد صداقتی، شمشيرباز ايرانی که در خاش گروگان گرفته شده بود، خبر داده است.

علی اوسط هاشمی، استاندار سيستان و بلوچستان، در صفحه فيس بوک خود نوشته است که با تلاش ماموران اطلاعات استان و ريش سفيدان محلی، آقای صداقتی به اتفاق همراهش، آزاد شدند.

اين در حالی است که علی اصغر ميرشکاری،‌ معاون امنيتی انتظامی استاندار و سخنگوی شورای تامين سيستان و بلوچستان روز شنبه ۲۵ مردادماه به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گفته است: حامد صداقتی شمشيرباز ايرانی که به اتفاق دوستش در ارديبهشت گذشته در محور خاش ربوده شده بود، با تلاش نيروهای وزارت اطلاعات، اعضای شورای تامين و معتمدان آزاد شدند.

معاون امنيتی انتظامی استاندارسيستان بلوچستان اضافه کرده است: آدم ربايان در تماس با خانواده اين گروگانها قصد اخاذی پنج ميليون دلار معادل ۱۵ ميليارد تومان به ازای آزادی آنان را داشتند که با تلاش نيروهای وزارت اطلاعات و همکاری معتمدان محلی گروگان گيران دستگير شدند.

حامد صداقتی که بيش از هفت سال عضو تيم ملی بوده، در بازی‌های آسيايی سال ۲۰۰۶ دوحه در رشته اپه تيمی همراه با سيامک عسگری، محمد رضايی و علی يعقوبيان روی سکوی سوم ايستاده بود.

به گزارش ايرنا، اين شميشرباز ايرانی در ۱۰ ارديبهشت ماه سال جاری به اتفاق دو دوستش به نام های محمد علی غفاری و مهدی حسينی با يک دستگاه خودرو پژو پارس از چابهار به مقصد زاهدان در حرکت بودند که در محور خاش- زاهدان مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند.

طبق اين گزارش مهاجمان محمد علی غفاری ۲۹ ساله را با ضرب گلوله به ناحيه سر و پا به قتل رساندند و حامد صداقتی و مهدی حسينی، وکيل دادگستری،‌ را به گروگان گرفتند.

اسماعيل غنيان، شوهر خاله حامد صداقتی، در خصوص چگونگی آزاد سازی اين شمشير باز ايرانی به خبرگزاری ایسنا گفته است: «جايی که آنها پنهان شده بودند همان ۸۰ کيلومتری خاش بود و گروگان‌ها را در بالای کوه نگه می داشتند حتی نگهبانان آنها بومی نبودند تا کسی از جای آنها با خبر نشود. در زمانی که نيروهای امنيتی برای آزادسازی آنها آماده بودند با پا در ميانی ريش سفيدان، مسئولان و امام جمعه آن منطقه حمله انجام نشد و گروگان‌ها آزاد شدند»

XS
SM
MD
LG