لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۷

حوثی ها پارلمان يمن را منحل کردند


پست بازرسی شورشیان حوثی در جاده منتهی به کاخ ریاست جمهوری یمن.
پست بازرسی شورشیان حوثی در جاده منتهی به کاخ ریاست جمهوری یمن.

گزارش ها حاکی است در ادامه بحران در یمن، شورشيان شيعه حوثی پارلمان اين کشور را منحل کردند و شورای رياست جمهوری تشکیل داده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، با عميق تر شدن بحران در يمن، شورشيان شيعه حوثی روز جمعه ۱۷ بهمن اعلام کرده اند که کنترل دولت را در اختيار گرفته اند.

طبق اين گزارش شورشيان شيعه حوثی در بيانيه ای که از تلويزيون پخش شد، اعلام کردند که يک شورای انتقالی پنج نفره برای دو سال جايگزين عبدربه منصور هادی، رئيس جمهوری مستعفی يمن، خواهد شد.

حوثی ها همچنين اعلام کرده اند که «کميته انقلابی» مسئول تشکيل پارلمان تازه يمن با ۵۵۱ عضو خواهد بود. مسئوليت «کمیته انقلابی» بر عهده محمد علی الحوثی است.

طبق اين گزارش در بيانيه شورشيان شيعه حوثی که از کاخ رياست جمهوری قرائت شد، همچنين آمده است: تحولات کنونی سرآغاز دوران تازه ای است که يمن را به ساحل امن خواهد رساند.

شورشيان شيعه حوثی پیشتر تا روز چهارشنبه به گروه های سياسی در يمن مهلت داده بودند تا راه حلی برای خروج از بحران در اين کشور دستيابند.

شورشيان حوثی از سپتامبر سال گذشته کنترل صنعا پايتخت يمن را به دست گرفته اند و عبدربه منصور هادی، رئيس جمهوری اين کشور را نیز وادار به استعفا کردند.

حوثی‌ها می‌گویند که آن‌ها تنها خواهان قدرتی برابر در کشور هستند، اما منتقدین آنها می‌گویند که این گروه اهدافی بزرگتری مد نظر دارد.

XS
SM
MD
LG