لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۸

نماينده مجلس: ۲۰۰ کيلوگرم مواد منفجره در سراوان کشف شد


هدايت الله ميرمرادزهی،‌ نماينده سراوان در مجلس گفته است که «۲۰۰ کيلو مواد منفجره» متعلق به يک گروه مخالف جمهوری اسلامی در سراوان در استان سيستان و بلوچستان کشف شده است.

به گزارش روز پنچشنبه ۲۳ بهمن ماه خبرگزاری مهر،‌ اين نمانيده مجلس گفته است که ماموران امنيتی و اطلاعاتی توانسته اند يک انبار مهمات متعلق به يک گروه مخالف حکومت ايران را کشف کنند که در ان «۲۰۰ کيلوگرم مواد منفجره از نوع c۴ وجود » داشت.

هدايت الله ميرمرادزهی می گويد، با کشف يک خانه تيمی متعلق به به يک گروه مخالف در آسپيچ سراوان در ۱۶ بهمن ماه، سه نفر بازداشت شدند که در اعترافات اين سه نفر، محل اين انبار مهمات شناسايی و کشف شد.

این نماینده مجلس اشاره ای به نام این گروه مخالف جمهوری اسلامی نکرده است.

در همين حال، خبرگزاری مهر اضافه کرده است اين سه نفر توسط ماموران وزارت اطلاعات، نيروی انتظامی و قرارگاه قدس نيروی زمينی سپاه پاسداران دستگير شدند و در محل دستگيری اين افراد « مقادير زيادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.»

اين خبرگزاری در گزارش خود تصريح کرده است که اين بازداشت شدگان «به دست داشتن» در کشتن سه تن از ماموران پاسگاه آسپيچ سراوان در سه ماه پيش «اعتراف» کرده اند.

منطقه آسپيچ در محدوده شهرستان سراوان واقع شده است که دارای بيش از ۳۱۰ کيلومتر مرز زمينی با پاکستان است.

استان سيستان و بلوچستان طی سال‌های اخير دستخوش نا‌آرامی، بمبگذاری، آدم‌ربايی و قتل مردم عادی و نيروهای نظامی بوده است.

از فروردين امسال، قرارگاه قدس سپاه پاسداران کنترل نوار مرزی سراوان را در دست گرفته است. امنيت استان سيستان و بلوچستان از سال ۸۸ به اين نيروی نظامی واگذار شده است.

مقام‌های ايرانی بار‌ها پاکستان را متهم کرده‌اند که به محل امنی برای «اشرار و گروه‌های تروريستی» تبديل شده و خواهان قاطعيت اين کشور در برخورد با آنها شده‌اند.

XS
SM
MD
LG