لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۹

استقلال تهران و خوزستان، صدرنشینان لیگ برتر فوتبال ایران


علیرضا بیرانوند با واکنش های خوب چند موقعیت گلزنی را از مهاجمان پرسپولیس گرفت.
علیرضا بیرانوند با واکنش های خوب چند موقعیت گلزنی را از مهاجمان پرسپولیس گرفت.

هفته سیزدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران به پایان رسید و استقلال تهران با ۲۶ امتیاز در صدر جدول باقی ماند. استقلال خوزستان با امتیاز برابر در رده دوم است و ذوب آهن اصفهان هم جایگاه سوم را در اختیار دارد.

استقلال خوزستان با گل مهدی زبیدی بر میزبانش راه آهن غلبه کرد تا در کورس قهرمانی نیم فصل باقی بماند. جالب اینکه دو تیم از اهواز با نام استقلال در لیگ بر‌تر حضور دارند. استقلال خوزستان در جایگاه دوم است و استقلال اهواز در رده آخر.

تیم صدرنشین استقلال تهران در برابر سایپا از حفظ برتری‌اش بازماند. در نیمه دوم این بازی، پاس یعقوب کریمی به جابر انصاری او را در موقعیت گلزنی قرار داد تا چهارمین گلش را در لیگ بر‌تر به ثمر برساند.

در حالیکه حملات سایپا راهی به چارچوب دروازه استقلال نمی‌یافت و آبی پوشان در آستانه کسب سه امتیاز بودند، در دقیقه ۸۳ شوت مهدی ترابی با دفع ناقص رحمتی همراه شد و در برگشت، علی زینالی گل مساوی را زد.

ترابی که به عنوان وینگر راست، تبدیل به یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی شده در سمت چپ زمین به کار گرفته شد تا از کارایی او کاسته شود. با این حال در امتداد بازی بار‌ها مدافعین استقلال را به زحمت انداخت.

استقلال با این تساوی ۲۶ امتیازی شد و به دلیل گل زده بیشتر نسبت به استقلال خوزستان در صدرجدول باقی ماند. در ترکیب این تیم مهدی رحمتی، هرائر مگویان، حنیف عمران‌زاده، خسرو حیدری، میثم مجیدی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، بهنام برزای (یعقوب کریمی)، محسن کریمی (فرشید اسماعیلی)، جابر انصاری و سجاد شهباززاده بازی کردند.

پرویز مظلومی درباره اعتراض برخی هواداران به عملکرد تیمش گفت: خوشبختانه تیم نتیجه می‌گیرد و این چند هوادار این گونه هستند. اگر نتیجه نگیریم چه می‌کنند؟ آن‌ها عصبی بودند و علیه ما شعار دادند.

سرمربی استقلال در ادامه به خبرنگاران گفت: «طبیعی است تیمی که عقب باشد، برای نتیجه گرفتن با تمام وجود تلاش کند. بچه‌ها هم پس از گلزنی عقب نشینی کردند و روی یک حادثه گل خوردند.»

پیش از این بازی، نفت و پرسپولیس یکی از شهرآوردهای فوتبال تهران را برگزار کردند و به تقسیم امتیازات رضایت دادند. میلاد کمندانی گل پرسپولیس را زد و محمد دانشگر هم موفق به گشودن دروازه پرسپولیس شد.

در دقیقه ۶۸ محمد دانشگر مدافع نفت روی مهدی طارمی مرتکب خطای پنالتی شد که ضربه را خود طارمی زد اما علیرضا بیرانوند با واکنش خوب، توپ را به کرنر فرستاد تا طارمی در صدر جدول گلزنان نتواند هشت گله شود و پرسپولیس هم از کسب سه امتیاز بازی باز بماند.

سوشا مکانی، رامین رضاییان، محمد انصاری، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، احمد نوراللهی، علی علیپور، میلاد کمندانی (بابک حاتمی)، محسن مسلمان (جری بنگسون)، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی برای پرسپولیس بازی کردند.

در دوازدهمین دقیقه این بازی سیدنجی‌الله حسینی از هواداران کهنسال پرسپولیس که به گزارش سایت «ورزس سه» در ورزشگاه دستفروشی می‌کرد، سکته کرد و جانش را از دست داد. در گزارشی که صداوسیما پخش کرد، هواداران گفتند ۱۰ دقیقه طول کشید تا پزشکان ورزشگاه بالای سر او بیایند، پس از آن هم ۲۰ دقیقه منتظر شدند تا آمبولانس برسد.

علیرضا منصوریان سرمربی نفت در این باره به خبرنگاران گفت: «در دقیقه ۸۵ هم سیدیاسر حسینی که ۳۵ ساله است روی سکو‌ها دچار حمله قلبی شد اما خوشبختانه با عملیات احیا، به زندگی برگشت و خوشحالم که این اتفاق تلخ دو بار رخ نداد.»

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای به فوت این هوادار واکنش نشان داد و نوشت: «ضایعه دردناکی بود که باعث ناراحتی کل جامعه فوتبال شد و دل همه ما را به درد آورد. این قطعاً وحشتناک‌ترین اتفاقی است که می‌تواند رخ دهد.»

در دیگر بازیهای برگزار شده از هفته سیزدهم، تراکتورسازی در انزلی با گل دیرهنگام حمزه یونس مقابل ملوان به برتری رسید. ذوب آهن اصفهان هم ۳-۱ از سد پدیده مشهد گذشت. صبا قم با نتیجه ۲-۱ مقابل سیاه جامگان مشهد به پیروزی رسید.

گسترش در تبریز توانست سپاهان اصفهان را از پیش رو بردارد و به رتبه ششم صعود کند.

همین نتیجه در دیدار تیم‌های استقلال اهواز و فولاد خوزستان رقم خورد و شاگردان اسکوچیچ از قعر جدول جدا شدند. ابتدا فرزاد آشوبی از روی نقطه پنالتی برای استقلال اهواز گلزنی کرد اما مهرداد جماعتی و سپس حسین ابراهیمی دقیقه ۹۵ از روی نقطعه پنالتی، برتری را به تیمشان هدیه کردند.

XS
SM
MD
LG