لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۷

«سه مقام ارشد نيروی انتظامی» در سقوط هواپيما در زاهدان کشته شدند


يک مقام آگاه به خبرگزاری ايرنا گفته است که هفت سرنشين هواپيمای نيروی انتظامی ايران که درمنطقه کورين زاهدان سقوط کرد،‌ک شته شده اند. خبرگزاری فارس نيز می گويد: «سردار صادقی معاون ایمنی بازرسی ناجا، سرهنگ خرسندنیا از پليس پيشگيری و سرهنگ درودگر از معاونت عمليات ناجا جزو سرنشينان اين هواپيما بوده اند.»

اين مقام آگاه به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا،‌گفته است:‌ اين گروه شنبه ۱۹ مهرماه برای بررسی حادثه سراوان با يک فروند هواپيما نيروی انتظامی از تهران عازم زاهدان بودند که در ارتفاعات سبز پوشان منطقه چاه رحمان از توابع بخش کورين شهرستان زاهدان بر اثر سقوط هواپيما کشته شدند.

طبق اين گزارش اين هواپيما از نوع توربو کوماندور نيروی انتظامی دارای سه کادر پرواز و چهار سرنشين بوده است.

خبرگزاری مهر نیز با تایید هویت سه تن از مقام های نیروی انتظامی گفته است : با کشف لاشه هويت و اجساد کشته شدگان اين حادثه ، تحقيقات درباره شناسايی علت سقوط هواپيما آغاز شد.

طبق این گزارش،‌ این هواپیمای نیروی انتظامی ساعت ۲۰ و ۳۰ شنبه ۱۹ مهرماه تهران را به مقصد زاهدان ترک کرده بود و ساعتی پس از پرواز و در نزدیکی زاهدان از رادار محو شد.

خبرگزاری مهر اضافه کرده است: با اطلاع موضوع يه نيروهای هلال احمر ۲۵ تيم راهی محل ناپديد شدن هواپيما شده و پس از ساعت ها جستجو ، لاشه هواپيما را در ارتفاعات سبزپوشان ، خوالی معدن مس در زاهدان کشف کردند.

گزارش ها حاکی است که کارشناسان با حضور در محل حادثه در جستجوی جعبه سياه هواپيما هستند.

در همین حال، پیشتر يک منبع آگاه در سازمان امداد و نجات به خبرگزاری فارس گفته بود که احتمال انفجار اين هواپيما در آسمان وجود دارد.

گزارش رسانه های ایران حاکی است که این افسران ارشد نیروی انتظامی قرار بود برای بررسی حملات اخیر به نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان به زاهدان بروند.

شامگاه چهارشنبه در حمله افراد مسلح به خودروی گشتی نيروی انتظامی در سراوان، سه نفر از ماموران انتظامی کشته شدند .

همچنين به گزارش خبرگزاری مهر صبح پنجشنبه نيز در حمله افراد مسلح به پاسگاه آسپيچ در حومه شهرستان سراوان يک درجه دار نيروی انتظامی نيز کشته شده است.

XS
SM
MD
LG