لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۵

پنجمين پيروزی و تثبيت صدرنشينی استقلال


در حالی که شش هفته از آغاز ليگ برتر فوتبال ايران ميگذرد، استقلال تهران موفق شد پنجمين پيروزياش را هم کسب کند و با ۱۵ امتياز، موقعيت خود را در صدر جدول مستحکم کند.

شاگردان امير قلعه نويی در ورزشگاه آزادی به مصاف گسترش تبريز رفتند و با نتيجه ۳ بر صفر به برتری رسيدند. استقلال هفته گذشته نيز تيم پيکان را با همين نتيجه از پيش رو برداشته بود.

استقلال با اين برد ۱۵ امتيازی شد و صدر جدول را که به طور موقت در اختيار تراکتورسازی بود، پس گرفت. تراکتورسازی ۱۳ امتيازی است. سپاهان و فولاد هم ۱۱ امتياز دارند. سه بازی ديگر هم روز شنبه برگزار خواهد شد اما نتايج آن مسابقات، تغييری در رده های اول و دوم جدول ايجاد نخواهد کرد.

در جدال استقلال و گسترش و در دقيقه ۳۹ سانتر يعقوب کريمی را آرش برهانی به گل نخست تيمش تبديل کرد. او برای شادی پس گل، پيراهن غلامحسين مظلومی از مفاخر تاريخ فوتبال ايران را رو به دوربين گرفت. آقای مظلومی اين روزها در بستر بيماری است.

در دقيقه ۴۷ از نيمه نخست، به زمين افتادن محمد قاضی از نگاه داور بازی پنالتی بود. عادل فردوسي پور گزارشگر بازی، تصميم داور را سختگيرانه دانست. اميد ابراهيمی اين پنالتی را به گل تبديل کرد.

در طرف مقابل مهرداد بايرامی مهاجم جوان گسترش تبريز بارها صاحب توپ و موقعيت شد اما نتوانست دروازه فروزان را باز کند که فصل قبل در همين تيم گسترش حضور داشت.

استقلال در دقيقه ۸۹ روی ضد حمله سجاد شهباززاده صاحب موقعيت شد. او توپ را به محمد قاضی سپرد تا مهاجم آبي پوشان با شوت دقيق، گل سوم تيمش را به ثمر برساند.

در ترکيب استقلال محسن فروزان، هراير مکويان، هاشم بيکزاده، ميلاد فخرالدينی، يعقوب کريمی، اميد ابراهيمی، مهدی کريميان (آندرانيک تيموريان)، جاسم کرار (پژمان نوری)، آرش برهانی (خسرو حيدری)، سجاد شهباززاده و محمد قاضی به ميدان رفتند.

امير قلعه نويی پس از برتری تيمش گفت: اين برد را به غلامحسين مظلومی عزيز تقديم ميکنم. خوشحالم برهانی هم گل زد، اگر او به شرايط آرمانی برگردد قدرت ما بيشتر ميشود. ساختار دفاعی خوبی داريم. در بازی با سايپا هم روی اشتباهات فردی گل خورديم اما هم نظم دفاعی ما بهتر شده.

سرمربی استقلال در ادامه گفت: تيمی که ۶ گل ميزند و گل نميخورد معلوم است که به آرمانهای فني اش نزديک شده. با حضور مدافعان کلاسيک مان تفاضل قدی ما بالاتر خواهد رفت و روی ضربات ايستگاهی هم ميتوانيم خطرناک ظاهر شويم.

نتايج ساير بازيها

ديدار فولاد خوزستان و سايپا البرز در ورزشگاه تختی اهواز با تساوی بدون گل به پايان رسيد. اين بازی برای اهوازي ها با تلخی به پايان رسيد؛ هم برای توقف در بازی خانگی و مهمتر از آن، از دست رفتن دو ضربه پنالتی!

در دقيقه ۵۵ مهدی بدرلو پشت ضربه پنالتی قرار گرفت اما دروازه بان سايپا توپ را گرفت. پنج دقيقه بعد محمدرضا اخباری دروازه بان سايپا روی ايمان موسوی خطا کرد و داور مجدداً نقطه پنالتی را نشان داد اما اسماعيل شريفات توپ را به اوت زد.

شهرآورد اصفهان بين ذوب آهن و سپاهان با تساوی ۱-۱ به پايان رسيد. گل سپاهان را مهدی شريفی زد و سپس محسن مسلمان گل ذوب آهن را وارد دروازه شاگردان کرانچار کرد. سينا عشوری در دقيقه ۸۰ از زمين اخراج شد. برای اين مسابقه حدود ۵ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند که سهم سپاهان اندکی بيشتر بود.

تراکتورسازی در خانه با سه گل نفت مسجدسليمان را از پيش رو برداشت. محسن دلير دو بار و فرشاد احمدزاده برای تراکتورسازی گل زدند. حامد محمودی از نفت مسجدسليمان در نيمه اول اخراج شد.

رسول خطيبی پس از برتری تيمش گفت: "در نيمه دوم با تعويض هايی که انجام دادم شکاف خط دفاعی نفت را پيدا کرديم. با روحيه بشاش و تيمی همرنگ برای بازی با پرسپوليس آماده مي شويم. در طول هفته هر بازيکنی بهتر باشد در ترکيب قرار ميگيرد. برايم بازيکن آماده در اولويت است."

بازی نفت تهران و پيکان هم با تساوی بدون گل به پايان رسيد. پيکان حالا رکورد عجيب ۵۴۰ دقيقه ناکامی در گلزنی را به جا گذاشته. با گذشت شش هفته از ليگ برتر، اين تيم هنوز يک گل زده هم در کارنامه ندارد.

XS
SM
MD
LG