لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۴

کنیا دو ایرانی متهم به «تروریسم» را اخراج کرد


در ایرانی بازداشت شده در کنیا
در ایرانی بازداشت شده در کنیا

گزارش‌ها حاکی است که دادگاهی در کنیا روز چهارشنبه حکم اخراج دو شهروند ایرانی را که در این کشور به اتهام اقدام برای انجام«عملیات تروریستی» بازداشت شده بودند، صادر کرده است.

به گزارش رویترز،براساس اسناد دادگاه نصرالله ابراهیمی و عبدالحسین صفایی ۲۹ نوامبر به هنگام تصویربرداری از سفارت اسرائیل با خودروی سفارت ایران بازداشت شدند.

مقام‌های ایرانی می گویند این دو از وکلای رسمی دادگستری و اساتید دانشگاه هستند که برای پیگیری و مشاوره حقوقی دو زندانی ایرانی در کنیا به نایروبی سفر کرده‌ بودند.

به گزارش رویترز موزز کیاه موبگا، راننده خودروی سفارت ایران نیز به همراه این دو نفر بازداشت شده بود. این سه نفر اتهام فیلم برداری از سفارت اسرائیل برای «اقدام تروریستی» را رد کرده بودند.

طبق این گزارش راننده کنیایی سفارت ایران نیز آزاد شده است.

در همین زمینه خبرگزاری فارس گزارش داده است که حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه ایران از طرف محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران مامور رسیدگی به وضعیت این دو شهروند ایرانی شده بود.

طبق این گزارش حسن قشقاوی هفته گذشته در راس هیئتی از وزارت خارجه ایران به کنیا سفر کرد.

به گزارش فارس،‌ حسن قشقاوی و هیئت همراه روز یکشنبه با خانم امینه محمد، وزیر خارجه کنیا در خصوص آزادی دوایرانی و همچنین روابط دو جانبه گفتگو کرده اند.

حسن قشقاوی روز چهارشنبه گفت که با پیگیری مستمر سفارت جمهوری اسلامی در کنیا و وزارت امور خارجه، در پی مذاکرات فشرده و رایزنی و انجام ملاقات‌های متعدد با مقامات سیاسی، قضایی و مسئول ذیربط پلیس این کشور، سرانجام دادگاه نایروبی رای به آزادی دوشهروند ایرانی بازداشت شده داد.

خبرگزاری فارس نیز گفته است دو نفر آزاد و به زودی به ایران بازمی‌گردند.

رویترز می گوید در سال ۲۰۰۲ در جریان بمب گذاری در یک هتل متعلق به اسرائیل در شهر ساحلی مومباسا ۱۵ نفر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG