لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۰

رییس اداره جرائم جنایی ایرانشهر در درگیری با «اشرار» کشته شد


سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی ایرانشهر
سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی ایرانشهر

یک مقام نیروی انتظامی ایرانشهر در استان سیستان بلوچستان روز پنجشنبه ۱۲ فروردین گفته است در جریان درگیری بین پلیس و افراد مسلحی که وی آنها را «اشرار» خوانده، رییس اداره جرائم جنایی این شهر کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی ایرانشهر در خصوص درگیری مسلحانه در این شهر گفته است: «ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر امروز یکی از اشرار مسلح منطقه توسط ماموران کلانتری ۱۴ ایرانشهر دستگیر شد و بلافاصله با هماهنگی قضایی برای دستگیری سایر اشرار مسلح اقدام شد.»

فرمانده انتظامی ایرانشهر تصریح کرد هنگامی که «ماموران انتظامی برای دستگیری سایر اعضای این باند عازم بودند با آنان درگیر شده» و ستوان یکم تقی‌زاده، رئیس اداره جرائم جنایی ایرانشهر کشته شده است.

مقامات امنیتی در برخی مناطق ایران اصطلاح «شرور» را برای توصیف افراد مسلحی که دست به سرقت مسلحانه و راه بندی می زنند، به کار می برند.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان با اشاره به این که یک نفر از «اشرار» معروف منطقه در این درگیری کشته شده، گفته است: «این شرور پارسال نیز معلمی را در ایرانشهر به قتل رسانده بود.»

به گفته مقام‌های انتظامی ایران در مهرماه پارسال، یک خودروی گشت کلانتری به دست «اشرار» به «رگبار» بسته شده و در نتیجه این حادثه یک درجه‌دار نیروی انتظامی و یک معلم جان خود را از دست دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن بود که این آموزگار به نام پرویز روشناب در زمان وقوع حادثه در صف پمپ بنزین بوده است، که به ضرب گلوله کشته شده است.

استان سیستان و بلوچستان ایران در سال‌های اخیرشاهد نا‌امنی بوده و به دنبال درگیری‌های متعدد میان گروه‌های مسلح مختلف با نیروهای امنیتی و انتظامی و ترور برخی افراد، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

XS
SM
MD
LG