لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۴

عراق خواستار افزايش کمک‌های نظامی استراليا شد


حيدر العبادی، نخست وزير عراق، روز يکشنبه چهارم ژانويه از تونی ابوت همتای استراليايی خود در بغداد خواست کمک های نظامی اين کشور به عراق برای مبارزه با گروه خلافت اسلامی را افزايش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تونی ابوت برای مذاکره درباره همکاری دوجانبه به بغداد سفر کرده است.

استراليا يکی از اعضای ائتلاف به رهبری آمريکا است که طی ماههای اخير حملات هوايی عليه مواضع گروه خلافت اسلامی، داعش سابق، انجام داده اند. استراليا همچنين نيروهايی را برای کمک به دولت عراق به اين کشور اعزام کرده است.

به گزارش دفتر نخست وزير عراق، حيدر العبادی در ديدار با تونی ابوت از وی خواسته است تا ضمن افزايش کمک های تسليحاتی به عراق، آموزش نيروهای عراقی را تسريع کرده و نيازهای نيروهای عراقی را برای از بين بردن دشمن تامين کند.

گروه خلافت اسلامی از ماه ژوئن سال گذشته بخش های وسيعی از مناطق سنی نشين عراق را تصرف کرد. ناتوانی نيروهای عراقی در مقابله با نيروهای گروه داعش باعث شد تا ائتلاف نيروهای بين المللی به رهبری آمريکا به کمک دولت عراق بيايد.

استراليا از جمله نخستين کشورهايی بود که به اين ائتلاف بين المللی پيوست.

گزارش ها حاکی است که نخست وزير استراليا بر تداوم کمک های نظامی به دولت عراق تاکيد کرده است.

در همين حال، منابع ائتلاف بين المللی به رهبری آمريکا روز يکشنبه اعلام کردند، که نيروهای هوايی کشورها عضو این ائتلاف هفت حمله هوايی عليه مواضع گروه خلافت اسلامی در سوريه و عراق انجام داده اند.

به گزارش رويترز، شش حمله هوايی به مواضع گروه خلافت اسلامی در اطراف شهر کوبانی در سوريه و در مرز با ترکيه انجام شده است.

طبق اين گزارش نيروهای ائتلاف نيز به مواضع گروه خلافت اسلامی در اطراف شهر موصل حمله هوايی کرده اند.

XS
SM
MD
LG