لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۱

ساختمان‌های دولتی در «رمادی» به تصرف گروه خلافت اسلامی در آمد


دفاع نیروهای دولتی عراق در شرق شهر رمادی
دفاع نیروهای دولتی عراق در شرق شهر رمادی

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای گروه حکومت اسلامی در بزرگ‌ترین پیروزی خود در شش ماهه اخیر توانسته‌اند روز جمعه ۲۵ اردیبهشت ساختمان استانداری انبار در شهر رمادی را تصرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تصرف ساختمان استانداری توسط نیروهای گروه حکومت اسلامی شکستی برای دولت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، محسوب می‌شود که گفته بود پس از تصرف تکریت نوبت به عقب راندن نیروهای حکومت اسلامی از استان انبار است.

طبق این گزارش طی ماه‌های اخیر گروه حکومت اسلامی توانسته بود خود را به نزدیک شهر رمادی برساند، اما روز جمعه نیروهای این گروه توانستند در عملیات گسترده‌ای که پنجشنبه شب در چند جبهه و با استفاده حملات انتحاری و بمبگذاری آغاز کردند، صفوف نیروهای مدافع شهر را شکسته و وارد رمادی شوند.

مقام‌های پلیس عراق گفته‌اند که نیروهای گروه حکومت اسلامی توانستند ساعت دو بعد از ظهر روز جمعه با تصرف ساختمان استانداری پرچم خود را بر فراز این ساختمان به اهتزاز در آورند.

یک فرمانده عالیرتبه پلیس عراق که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: ساحتمان استانداری انبار هم اکنون در تصرف گروه حکومت اسلامی است.

گروه حکومت اسلامی نیز در بیانیه‌ای از تصرف ساختمان استانداری و پلیس عراق خبر داده است.

حکمت سليمان، هماهنگ کننده نيروهای دولتی و عشاير در رمادی نيز تاييد کرده است که ساختمان های دولتی در رمادی به تصرف گروه حکومت اسلامی درامده است.

وی اضافه کرده است که نيروهای دولتی تنها در چند نقطه در حال مقاومت در برابر نيروهای گروه حکومت اسلامی هستند.

عادل العبيد الفهدوای، از اعضای شورای استان انبار نيز وضعيت در رمادی را «بحرانی» توصيف کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، يکی از رهبران قبايل سنی منطقه نيز گفته است، مردم در حال فرار از شهر رمادی هستند، اما تمام مناطق اطراف رمادی هم اکنون در کنترل گروه حکومت اسلامی است.

XS
SM
MD
LG