لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۵

معاون عمليات ستاد کل نيروهای مسلح ايران: سپاه جبهه مقاومت را مديريت می‌کند


علی شادمانی، معاون عمليات ستاد کل نيروهای مسلح ايران
علی شادمانی، معاون عمليات ستاد کل نيروهای مسلح ايران

علی شادمانی، معاون عمليات ستاد کل نيروهای مسلح ايران، روز شنبه پنجم ارديبهشت گفته است که رهبر جمهوری اسلامی مديريت «جبهه مقاومت» را به سپاه پاسداران سپرده است.

معاون عمليات ستاد کل نيروهای مسلح ايران به خبرگزاری فارس گفته است:« ايران در برابر همه تهديدات به تنهايی امنيت خود را برقرار کرده و علاوه بر آن، امنيت عراق و سوريه را نيز برقرار و به امنيت افغانستان، فلسطين و لبنان هم کمک می‌کند.»

وی اضافه کرده است: «در حوزه جبهه مقاومت، ما در جنگ ۸ ساله تنها قادر بوديم بخشی از کردهای عراق را در شمال اين کشور سازماندهی کنيم چون با ما همفکر بودند و عليه صدام کار می‌کردند اما الان در لبنان، فلسطين، سوريه، عراق، يمن، افغانستان همه مردمی که علاقمند به مبارزه با استکبار هستند... زير بيرق ولی فقيه ما ايستاده‌اند.»

علی شادمانی گفته است:« آشکارا اعلام می‌کنيم که از مقاومت يمن مثل فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان حمايت کرده و به آنها کمک خواهيم کرد.»

وی همچنين افزوده است:«شما همين امروز هم نقش سپاه را در موضوع بازدارندگی مشاهده می‌کنيد. چه کسی جبهه مقاومت را مديريت می‌کند؟ حضرت آقا با اعتمادی که به سپاه دارند اين موضوع را به مجموعه‌ای از سپاه سپردند و امروز اين سپاه است که جبهه مقاومت را مديريت می‌کند.»

جمهوری اسلامی ایران از حکومت سوريه و همچنین گروه های حزب الله و حماس و ساير گروه های فلسطينی مخالف صلح خاورمیانه به عنوان تشکيل دهنده «جبهه مقاومت» عليه اسرائيل نام می برد.

در حالی معاون عمليات ستاد نيروهای مسلح ايران از مديريت «جبهه مقاومت» توسط سپاه پاسداران صحبت کرده است، طی ماه های اخير کشور منطقه از گسترش نفوذ ايران در منطقه ابراز نکرانی کرده اند.

رجب طيب اردوغان،‌رئيس جمهوری ترکيه ماه گذشته با متهم کردن ايران به تلاش برای تسلط بر منطقه خاورميانه گفته بود که تلاش‌های تهران، آنکارا، عربستان و کشورهای عرب حاشيه خليج فارس را «به ستوه» آورده است.

«به يمنی ها مشاوره می دهيم»

معاون عمليات ستاد کل نيروهای مسلح ايران در ادامه به بحران در يمن اشاره کرده و گفته است:«ما به يمنی ها مشاوره داده و کمک‌های معنوی و راهنمايی می‌کنيم.»

اين مقام نظامی ايران تصريح کرده است:«امروز جبهه عمليات ايران از دهانه اروند رود تا باب المندب برده شده»است.

وی با يان حال گفته است:«ما آل سعود را مسلمان نمی‌دانيم. از نظر نظامی تمام توان عربستانی‌ها همين بود، شدت توان آنها اين بود که با هواپيما بيايند و زيرساخت‌های يک کشور فقير را بمباران کنند. اما آيا جرأت کردند که جنگ زمينی را شروع کنند؟»

در حالی معاون عملیات ستاد نیروهای مسلح ایران از ارائه مشاوره به شیعیان حوثی خبر داده که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، ایران را متهم می کنند که به شبه نظامیان شیعه در یمن کمک تسلیحاتی می کند.

در همین زمینه، عبد ربه منصور هادی،‌ رئيس جمهوری يمن، ماه گذشته شبه نظاميان شيعه حوثی را مترسک ايران در اين کشور توصيف کرده بود.

وی گروه حوثی را متهم کرده بود که يمن را به نابودی می کشاند.

این در حالی است که ایران کمک مالی و نيز آموزش نظامی نيروهای حوثی را تکذيب می کند.

XS
SM
MD
LG