لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۲۱

تلویزیون دولتی سوریه: حمله شیمیایی داعش به پایگاه هوایی دیرالزور


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

تلویزیونی دولتی سوریه روز دوشنبه ۱۶ فروردین اعلام کرده است که گروه حکومت اسلامی، داعش، در جریان حمله به یک پایگاه هوایی ارتش در جنوب شهر «دیرالزور» از گاز خردل علیه نیروهای دولتی استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این شبکه تلویزیونی دولتی سوریه اشاره‌ای به شمار تلفات این حمله نکرده است.

شبکه تلویزیونی دولتی «اخباریه» گزارش خود گفته است که گروه حکومت اسلامی در حمله به پایگاه نظامی دیر الزور از راکت‌های حامل گاز خردل استفاده کرده است.

این فرودگاه نظامی در شرق استان دیر الزور واقع شده است.

رویترز می‌گوید، به لحاظ استراتژیک استان دیرالزور منطقه‌ای مهم برای گروه حکومت اسلامی به شمار می‌رود چرا که این استان، الرقه را که مرکز خلافت گروه داعش محسوب می‌شود، به عراق متصل می‌کند.

شبکه «اعماق» که به گروه حکومت اسلامی نزدیک است، اعلام کرده است که پیکارجویان داعش تهاجم گسترده‌ای علیه نیروهای دولتی در روستای «جفره» در نزدیکی پایگاه دیر الزور آغاز کرده‌اند و حمله خودروهای انتحاری ده‌ها تن از نیروهای دولتی کشته شده‌اند.

در همین زمینه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر ان در لندن است، می‌گوید، به رغم حملات هوایی علیه نیروهای گروه حکومت اسلامی در اطراف پایگاه دیرالزور، پیکارجویان اسلامگرا دست به پیشروی زده‌اند.

رویترز می‌گوید، در دیماه گذشته نیروهای سوری با پشتیبانی حملات هوایی شدید روسیه توانستند نیروهای گروه حکومت اسلامی را از چند روستای نزدیک به این پایگاه وادار به عقب نشینی بکنند.

در همین گزارش‌ها حاکی است که جنگ و درگیری بین نیروهای دولتی و پیکارجویان عضو جبهه النصره در اطراف شهر حلب در روز دوشنبه ادامه داشته است.

حکومت سوریه با مخالفان طرح آتش بس و ترک مخاصمه‌ای را از ۲۷ فوریه آغاز کرده‌اند. ولی این آتش بس شامل جبهه النصره و حکومت اسلامی (داعش) نیست

XS
SM
MD
LG