لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

تاکید کری بر ضرورت درک نقش مذهب برای پیشبرد سیاست خارجی آمریکا


جان کری، وزير امور خارجه آمريکا،
جان کری، وزير امور خارجه آمريکا،

جان کری، وزير امور خارجه آمريکا، روز سه شنبه ششم اردیبهشت بر ضرورت درک نقش مذهب در زندگی میلیارد‌ها نفر از مردم جهان گفته است، در حالی که افراطی گرایان به نام مذهب دست به جنایت و نسل کشی می زنند، برای برخی دیگر مذهب راهی برای دستیابی به صلح است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری که به دعوت موسسه «دیپلماسی عمومی بیکر» در دانشگاه رایس در هیوستون تگزاس سخن می گفت، تصریح کرد: بدون درک نقش كانوني مذهب را در زندگي ميلياردها نفر مردم جهان، نمی توانیم جهان را بشناسیم.»

وی اضافه کرده است: هرچه بیشتر مذهب را درک کنیم در نتیجه بهتر می توانیم با بازیگران و گروه های مذهبی تعامل کنیم، در نتیجه می توانیم سیاست خارجی موثرتری برای پیشبرد ارزش ها و منافع مردم در پیش بگیریم.

وزیر امور خارجه آمریکا بر تاثیر بنیانی مذهب در تحولات مثبت و منفی جهان تاکید کرد.

جان کری گفته است: (مذهب) می تواند بخشی از آنچه که به جنگ می انجامد باشد و برای برخی دیگر راهی برای دستیابی به صلح باشد.

وی سپس به اقدامات گروه حکومت اسلامی (داعش ) در قتل وعام مردم در سوریه و عراق به دلیل مذهب انها اشاره کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است : آنها ایزدی‌های را کشتند، چون ایزدی بودند، مسیحیان را به خاطر مسیحی بودن و شیعیان را به خاطر شیعه بودن.

جان کری تاکید کرده است: «داعش مسئول نسل کشی این گروه‌ها در مناطق تحت کنترل خود است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به نقش مذهب در زندگی اکثریت مردم جهان گفته است، مذهب نقشی بنیانی و مؤثری در عملکردها، تصميم گيری ها، و گزينش‌های مردم سراسر جهان بازی می کند.

طبق این گزارش، جان كري تنها چند ماه پس از آن که در سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا آغاز کرد، دفتر ويژه اي را تحت عنوان آزادی مذهبی در وزارت خارجه اين كشور دائر كرد كه هدف آن فراهم كردن زمينه تعامل و تماس با هزاران تن از رهبران مذهبی جهان بود.

XS
SM
MD
LG