لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۷

نیروی انتظامی: قاتل کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس خرم آباد دستگیر شد


محمد قنبری، فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان
محمد قنبری، فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان

محمد قنبری، فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان از دستگیری قاتل کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی خرم آباد خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد قنبری شامگاه جمعه ۲۷ آذرماه گفته است که قاتل هوشیار ملکی طولابی با تلاش ماموران آگاهی لرستان در «دوره چگنی» بازداشت شده است.

فرمانده پلیس استان لرستان، اضافه کرده است: تحقیق در راستای مشخص شدن جزییات این قتل ادامه دارد و فرد دستگیر شده شنبه با دستورات قضایی به مرکز استان منتقل خواهد شد.

با این حال این مقام پلیس تاکید کرده است که انگیزه قتل هوشیار ملکی طولابی مشکلات شخصی بوده و ربطی به «مسایل سیاسی» نداشته است.

به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» وابسته به صدا و سیما، هوشیار ملکی طولابی یکی از مدیران سازمان فنی و حرفه ای استان بوده است.

این در حالی است که «لرستان خبر»، یک وب سایت خبری محلی، گزارش داده است هوشیار ملکی طولابی، شهروند خرم آبادی، در تهران استاد دانشگاه بوده و به «دعوت یکی از اقوام» برای بحث در مورد انتخابات مجلس به خرم آباد سفر کرده بود.

طبق این گزارش هوشیار ملکی طولابی بدون همراه داشتن خانواده به خرم آباد سفر کرده و در منزل «دختر عموی خود» در جلسه حاضر می‌شود که سپس افراد حاضر در این جلسه «زن صاحب خانه را به بهانه‌ای برای خرید به بیرون فرستاده تا نقشه خود را عملی کنند.»

«لرستان خبر» اضافه کرده است: افراد حاضر با چاقو به جان هوشیار «ملکی طولابی می‌افتند تا قبل از رسیدن همسر قاتل (زن صاحب خانه) ایشان را سربه نیست کنند و وانمود کنند وی به تهران برگشته است اما طولابی مجروح و به داخل کوچه فرار می‌کند و به مردم این جملات را می‌گوید که من طولابی هستم کاندید امسال مجلس زنگ بزنید و بگویید منو کشتند و سپس قاتلین پا به فرار می‌گذارند.»

در حالی خبر بازداشت قاتل یک کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس دهم منتشر شده که پیش‌تر مقام‌های سیاسی و امنیتی ایران از وضعیت قرمز در ۱۰ حوزه انتخابی خبر داده بودند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران روز شنبه ۲۸ آذر ماه گفته است: این ۱۰ حوزه انتخاباتی به لحاظ امنیتی و به دلیل مسایلی چون «شرایط خاص منطقه»، ‌ «تهدیدات دشمنان» و «برخی اختلافات قومی که حتی در گذشته منجر به قتل هم شده» در «وضعیت قرمز» قرار گرفته‌اند.

حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور، نیز پیش‌تر با تایید وجود ۱۰ حوزه انتخاباتی در «وضعیت قرمز»، از تهیه «اطلس امنیتیِ» انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

به گفته آقای ذوالفقاری، از ۲۰۷ حوزه انتخاباتی در کشور، ۱۰ حوزه در وضعیت قرمز، ۵۰ حوزه در وضعیت خاکستری، ۲۲ حوزه در وضعیت زرد و ۱۲۵ حوزه وضعیتشان کاملاً سفید و عادی است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG