لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۷

لبنان یک روحانی افراطی فراری را بازداشت کرد


مقام های لبنان روز شنبه ۲۴ مردادماه اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور احمد الاسیر، روحانی افراطی سنی را در فرودگاه بیروت بازداشت کردند.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داده است که مقامات امنیتی فرودگاه بیروت، آقای الاسیر را هنگامی که با پاسپورت جعلی قصد خروج از این کشور را داشت، بازداشت کرده‌اند. این خبرگزاری گفته است این روحانی افراطی تحت تعقیب قصد داشت به مصر برود.

به گزارش رویترز، احمد الاسیر متهم به رهبری حمله‌ای مرگبار به ارتش لبنان در شهر صیدون در سال ۲۰۱۳ میلادی است که افراد مسلح تحت رهبری او دراین حمله ۱۲ سرباز لبنانی را کشتند.

طرفداران احمد الاسیر ارتش لبنان را به طرفدارای از حزب الله لبنان متهم می کنند. حزب الله لبنان هم اکنون در جنگ داخلی سوریه مشارکت دارد و به نیروهای حامی بشار اسد کمک می کند.

به گزارش رویترز،با تشدید جنگ داخلی در سوریه و حضور حزب الله لبنان در این درگیری ها،احمد الاسیر نیز مخالفت خود با حزب الله را افزایش داد و همین امر باعث شد تا افراد بیشتری در بین اهل تسنن لبنان از وی حمایت کنند.

احمد الاسیر در دادگاه غیابی به اعدام محکوم شده است.

این روحانی افراطی سال گذشته در ویدئویی که در «یوتیوب» منتشر شد، از نیروهای نظامی سنی لبنان خواست از ارتش این کشور جدا شوند.

به گزارش رویترز، از زمان آغاز درگیری ها در سوریه، شبه نظامیان سنی بارها به نیروهای ارتش لبنان حمله کرده اند.

طبق این گزارش، اخرین درگیری مرگبار در شهر طرابلس در شمال لبنان در پاییز سال گذشته رخ داد که در ان دستکم ۱۱ سرباز لبنانی کشته شدند.

سال گذشته نیز پیکارجویان اسلامگرای وابسته به گروه «جبهه النصره» در سوریه با حمله به شهر یک شهر مرزی لبنان ۳۳ سرباز و پلیس این کشور را به اسارت گرفتند. این گروه همچنان ۲۳ تن از این افراد در بازداشت سر می برند.

XS
SM
MD
LG