لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۱

«دادگستری آمريکا سناتور منندز را به فساد مالی متهم می کند»


رابرت منندز، سناتور دمکرات از ايالت نيوجرسی،
رابرت منندز، سناتور دمکرات از ايالت نيوجرسی،

گزارش رسانه های آمريکا حاکی از آن است که وزارت دادگستری آمريکا در حال تدارک مقدمات برای ايراد اتهام فساد مالی عليه رابرت منندز، سناتور دمکرات از ايالت نيوجرسی، است.

سناتور منندز از اعضای بلندپايه حزب دمکرات است که در کميته روابط خارجی سنا عضویت دارد و از طراحان طرح اخير برای بازبينی توافق هسته ای ايران توسط کنگره است.

به گزارش شبکه تلويزيونی «سی ان ان» آمريکا روز جمعه ششم مارس افراد مطلع از پرونده سناتور منندز به اين شبکه گفته اند: اتهامات عليه رابرت منندز بر روی ارتباط او با سالمون ملگن، يکی از حاميان مالی اين سناتور دمکرات، متمرکز است.

پيشتر گزارش رسانه های حاکی از ان بود که سالمون ملگن سفر های پر هزينه ای را برای رابرت منندز ترتيب داده و در عوض از حمايت اين سناتور دمکرات برخوردار شده است.

«سی ان ان» گزارش داده است که اريک هولدر،دادستان کل آمریکا، به دادستان ها برای ايراد اتهام عليه اين سناتور دمکرات چراغ سبز نشان داده است و احتمالا در هفته جاری اين اتهامات اعلام خواهند شد.

تريشيا انرايت، مدير روابط عمومی دفتر رابرت منندز، در اين زمينه گفته است: همانطور که پيشتر هم اعلام کرديم، معتقديم کليه اقدامات سناتور مبنای قانونی داشته و درسته بوده اند. اسناد و مدارک اين مساله را در نهايت تاييد خواهند کرد.

اين در حالی است که وزارت دادگستری آمريکا از اظهار نظر در اين خصوص خودداری کرده است.

دو منبع پليس به رويترز گفته اند که پليس «اف بی ای» تحقيقات گسترده ای در خصوص فساد مالی سناتور رابرت منندز انجام داده است.

يکی از اين منابع پليس به رويترز گفته است: تحقيقات «اف بی ای» در آستانه تکميل است.

به گزارش رویترز، سناتور رابرت منندز يک آمريکايی کوبايی تبار است و يکی از سياستمداران مطرح اسپانيايی زبان در آمريکا است.

وی در سال ۲۰۱۲ توانست برای بار دوم در انتخابات سنا پيروز شود. رابرت منندز به مدت ۱۴ سال در مجلس نمايندگان آمريکا حضور داشت.

XS
SM
MD
LG