لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۸

ریزش کارگاه مترو در نزدیکی تهران دست کم چهار کشته برجای گذاشت


مقام های مسئول می گویند تاکنون چهار جسد از زیر آوار خارج شده است.
مقام های مسئول می گویند تاکنون چهار جسد از زیر آوار خارج شده است.

«واحد هشدار سریع سازمان مدیریت بحران کشور» روز چهارشنبه اعلام کرده است، بر اثر ریزش کارگاه در حال ساخت ایستگاه مترو کیانشهر، واقع در جنوب شرق تهران، دست کم چهار نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا،یک مقام آگاه در این واحدگفته است : در این حادثه که عصر چهارشنبه در کیانشهر تهران رخ داد، ۳ ایرانی و یک شهروند افغان کشته شدند و شش نفر نیز دچار آسیب دیدگی شدند.

وی اضافه کرده است : با توجه به اینکه احتمال وجود افراد دیگری زیر آوار در این حادثه وجود دارد، تیم‌های امدادی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنان در حال بررسی‌های لازم در این خصوص هستند.

در همین زمینه، مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهراندرباره این حادثه با بیان اینکه در ساعت ۱۷چهارشنهدر حالیکه کارگران مشغول برداشتن سگمنت‌های دستگاه حفاری مترو (تبم) بودند، چند سگمنت روی بیل مکانیکی می‌ریزد، گفت: بلافاصله گروه امداد و نجات در محل حاضر شدند و اقدام به نجات ۱۰ نفر از کارگرانی که در این بخش از کارگاه مترو مشغول به کار بودند کردند.

معاون شهردار تهران با اشاره به مصدومان این حادثه توضیح داد: از ۱۰ نفر کارگری که در این محل مشغول به کار بودند، یک نفر سالم و ۵ نفر مصدوم شده بودند که به سرعت به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار جسد از زیر آوار خارج شده است گفت: عملیات امداد و نجات تا یافتن تنها محبوس این حادثه همچنان ادامه دارد و در حال حاضر نیروهای امداد و نجات مشغول انجام عملیاتهستند.

مازیارحسینی با بیان اینکه با دستور شهردار تهران کمیته کارشناسی و بررسی دلایل وقوع حادثه که احتمال خطای انسانی در آن دور از ذهن نیست تشکیل شده است، تاکید کرد: این حادثه در داخل کارگاه مترو کیانشهر روی داده که هیچ ارتباطی به نشست یا ریزش زمین و همچنین معبر عمومی نداشته است.

وی با رد هرگونه ارتباط این حادثه و حفر مترو گفته است: تونل مترو سه سال قبل پیش توسط تی‌بی‌ام ساخته شده و عملیات امروز اتصال ایستگاه مترو به تونل بوده که در داخل کارگاه حادثه روی داده است.

XS
SM
MD
LG