لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

جنبش اسلامی فلسطین: ایران با نام قدس سوری ها را کشتار می کند


قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به همراه یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون که علیه مخالفان بشار اسد می جنگند.
قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به همراه یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون که علیه مخالفان بشار اسد می جنگند.

شیخ رائد صلاح ، رهبر جنبش اسلامی فلسطین با محکوم کردن جمهوری اسلامی ایران بخاطر «سوء استفاده» از نام قدس برای شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، ایران را به ارتکاب «کشتار» در سوریه متهم کرد.

شیخ رائد صلاح در فیسبوک خود نوشت، «مجرمین» شاخه قدس سپاه پاسداران ایران در «ذبح ملت مسلمان» دست دارند، ولی این نام «مبری» از نام قدس است.

قدس اشاره به بیت المقدس و مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان دارد که در زیر حاکمیت اسرائیل است.

به گزارش جروزالم پست، پست شیخ صلاح علیه ایران در فیسبوک او در روز دوشنبه این هفته، بیستم اردیبهشت، منتشر شد؛ جمهوری اسلامی ایران یا شاخه قدس سپاه پاسداران به این اتهام واکنش نشان نداده‌اند.

اتهام دخالت ایران در «کشتار برادران در سوریه و بویژه در حلب» از سوی شیخ صلاح، ادامه ناخشنودی شخصیت‌های فلسطینی در مورد رخدادهای اخیر استان حلب سوریه است.

در نبردهای سنگین اخیر در حلب، میان ارتش وفادار به بشار اسد با یاری همپیمانان منطقه‌ای آن در برابر ائتلافی از نیروهای معارض به رهبری جبهه النصره، صد‌ها سوری در نقاطی که از سوی ارتش سوریه یا پیکارجویان محصور بوده، کشته شدند.

عزت الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس نیز، دوازدهم اردیبهشت در فیسبوک خود، بمباران‌های هوایی اخیر حلب از سوی ارتش سوریه را محکوم کرد.

شیخ صلاح از یکشنبه نوزدهم اردیبهشت در زندان «رامون» در صحرای نگب در جنوب اسرائیل دوران حبس ۹ ماهه خود را آغاز کرده اما از درون زندان مطالب حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های مجازی را همچنان منتشر می‌کند.

اسرائیل سال گذشته جنبش اسلامی فلسطین را «غیرقانونی» نامید و شیخ صلاح را به اتهام «تحریک به خشونت» در مورد «در خطر بودن مسجدالاقصی» در فعالیت‌های سال‌های گذشته او، به ۹ ماه حبس محکوم کرد.

بنوشته جروزالم پست، این هفته با آغاز زندانی شدن شیخ صلاح، هشتگ «همه ما رائد صلاح هستیم» از سوی فعالان شبکه‌های اجتماعی در همبستگی با او براه افتاد و از سوی عرب‌های محدوده سال ۱۹۴۸، فلسطینی‌ها و نیز دنیای عرب و اسلامی حمایت شد.

شیخ صلاح پیش‌تر سه دوره شهردار شهر الم الفحم در محدوده اراضی ۱۹۴۸ بوده است.

شیخ صلاح با آغاز زندانی شدن خود گفت، فلسطینیان محدوده اشغالی ۱۹۴۸ و فلسطینیان غزه و کرانه باختری «بزودی جشن رهایی قدس را در الاقصی برگزار خواهند کرد».

شیخ صلاح در حالی در دوره اخیر علیه مداخلات ایران در سوریه موضع گیری کرده که اسرائیل ۱۴ سال قبل وی را به اتهام ارتباط با ایران و گردآوری پول برای حماس محاکمه و در سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ زندانی کرد.

XS
SM
MD
LG