لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۱۵

مطهری: همچنان به دنبال ملاقات با محصوران هستیم


علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه گفته است که در دیدار بامحمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق ایران، در خصوص موضوع «حصر» زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی،رهبران اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸گفت وگو نکرده است، اما همچنان به دنبال موضوع دیدار محصوران است.

به گزارش ایرنا، علی مطهری درباره محتوای دیدار خود با رئیس دولت اصلاحات گفته است: درباره مسائل روز صحبت کردیم.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا درباره حصر هم در ملاقات صحبت شد،تصریح کرده است: «جلسه خصوصی نبود که در این باره صحبت شود. البته ما به دنبال آن طرح خودمان که ملاقات با محصوران است، هستیم.»

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ۸۹ یعنی بیش از شش سال پیش بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند.

اخیرا هزاران تن، از جمله شماری از فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی در ایران همزمان با فرا رسیدن ششمین سالگرد حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی درنامه‌ای سرگشاده خطاب به سران سه قوه، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان، خواستار پایان زندان خانگی آنان شدند.

پیشتر یکی از نمایندگان مجلس گفته بود، «با پیگیری‌های خستگی‌ناپذیر» علی مطهری تا «قبل از عید خبرهای خوبی» درباره حصر رهبران جنبش سبز منتشر خواهد شد.

ارائه گزارش‌ لغو سخنرانی مطهری به دادسرای ویژه روحانیت

علی مطهری درباره آخرین وضعیت گزارش مجلس درباره لغو سخنرانی‌اش در مشهد همچنین گفته است: تهیه گزارش به اتمام رسیده و به کمیسیون ارائه شده اما در مورد این‌که در صحن قرائت شود یا خیر هنوز مشخص نیست.

وی اضافه کرده است: هر دو گزارش کمیسیون شوراها و وزارت کشور را به دادسرای ویژه روحانیت ارائه کردیم.

علی مطهری قرار بود روز یک‌شنبه، ۳۰ آبان، همزمان با مراسم اربعین، در شهر مشهد سخنرانی کند، ولی دادستان مشهد در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی دستور داد که این سخنرانی لغو و محل آن نیز پلمب شود.

جلوگیری از سخنرانی علی مطهری در شرایطی صورت گرفته است که پیش از این از سخنرانی او در شیراز نیز جلوگیری شده بود.

در سال‌های گذشته هم به بسیاری از سخنرانی‌های شخصیت‌های اصلاح‌طلب یا منتقد حمله شده و این سخنرانی‌ها ناتمام مانده است. در عین حال، برخی از این سخنرانی‌ها نیز پیش از برگزاری لغو شده است.

XS
SM
MD
LG