لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۶

پرتغال، اولین تیم در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶


تیم ملی فوتبال پرتغال با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل لهستان، اولین تیمی است که به مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ راه پیدا می‌کند.

این بازی در وقت قانونی ۱-۱ به پایان رسید. روبرت لواندوفسکی برای لهستان و رناتو سانچز برای پرتغال گل زدند.

لواندوفسکی در شبی طلسم گل نزدن در یورو ۲۰۱۶ را شکست که تیمش به پایان کار خود در این مسابقات رسید.

سانچز ۱۸ ساله سومین گلزن جوان در تاریخ جام ملت‌هاست و جوان‌ترین گلزن در مرحله حذفی. او از بنفیکا به بایرن مونیخ پیوسته. رناتو در پایان بازی به عنوان بر‌ترین مرد میدان معرفی شد.

در ضربات پنالتی، پرتغال هر پنج ضربه‌اش را توسط کریستیانو رونالدو، رناتو سانچز، ژائو موتینیو، نانی و کوارشما به هدف نشاند.

روبرت لواندوفسکی، آرکادیوژ میلیک و کامیل گلیک توانستند برای لهستان، ضربات پنالتی خود را به تور برسانند اما ضربه بلاژیکوفسکی گل نشد.

این ترتیب در چیدمان پنالتی‌زنان لهستان، در بازی قبلی نیز لحاظ شده بود. جایی که آن‌ها توانستند سوئیس را حذف کنند.

در آن بازی این چهار نفر ضربات خود را گل کردند و نفر پنجم هم کریچوویاک بود که پنالتی صعود را زد.

حالا پرتغال با سرمربیگری فرناندو سانتوس برای صعود به فینال، در برابر برنده بازی ولز و بلژیک قرار خواهد گرفت. ولز و بلژیک در مرحله مقدماتی نیز همگروه بودند.

پرتغالی‌ها در حالی به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا رسیده‌اند که هنوز در این مسابقات، هیچ رقابتی را در ۹۰ دقیقه نبرده‌اند.

در سمت دیگر جدول نیز چهار تیم برای صعود به فینال می‌جنگند. در بازی آلمان مقابل ایتالیا، یکی از نبردهای کلاسیک فوتبال جهان برگزار خواهد شد.

فرانسه میزبان مسابقات هم در برابر تیم شگفتی‌ساز ایسلند قرار می‌گیرد. ایسلند در مرحله مقدماتی توانست هلند را حذف کند، در مرحله گروهی باعث حذف اتریش شد و در مرحله حذفی هم با خلق نتیجه‌ای تاریخی، سند خروج انگلستان از یورو ۲۰۱۶ را به امضا رساند.

در جدول گلزنان گرت بیل از ولز، آلوارو موراتو از اسپانیا و آنتون گریزمان از فرانسه سه گله هستند. هر سه تیم همچنان در جدول مسابقات حضور دارند و رقابت تنگاتنگی برای احراز عنوان آقای گلی، بین این بازیکنان برقرار است.

۱۱ بازیکن دو گله پشت سرشان قرار دارند که از بین آن‌ها فقط شش بازیکن می‌توانند به زدن گل بعدی امیدوار باشند. پنج بازیکن دیگر به خاطر حذف تیمشان از این موقعیت برخوردار نیستند.

امروز جمعه، بازی ولز و بلژیک با قضاوت دمیر اسکومینا داور اسلونیایی به انجام خواهد رسید.

XS
SM
MD
LG